نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 09:58

تداوم آلودگی شدید هوا در مشهد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد با عبور از عدد ۵۰۰ دیگر قابل نمایش از طریق دستگاه‌های کیفیت سنج هوا نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد با عبور از عدد ۵۰۰ دیگر قابل نمایش از طریق دستگاه‌های کیفیت سنج هوا نیست.

در همین حال، مدارس مشهد در شرایطی که بسیاری از دانش آموزان به دلیل تصمیم گیری دیرهنگام مسئول به مدرسه رفته بودند، غیرحضوری شد.

در هنگام آلودگی هوا چه کنیم؟

به کارگیری شیوه‌های مختلف مقابله با عوارض آلودگی هوا به ویژه برای کودکان، افراد مسن، مبتلایان به بیماری های ریوی یا قلبی و زنان باردار که ممکن است در برابر اثرات آلودگی هوا آسیب پذیرتر باشند بسیار مهم است.

استفاده از ماسک

بعد از شیوع ویروس کرونا، حالا دیگر ماسک به یک همراه همیشگی تبدیل شده و احتمالا خیلی سخت نیست که پس از پایان این دوران، همچنان در روزهای آلوده برای حفظ سلامتی خود از ماسک استفاده کنیم. ماسک‌های N95 و انواع قدرتمندتر آن برای فیلترکردن ذرات آلاینده گزینه‌ مناسبی هستند. همچنین سعی کنید موقع راه رفتن یا حرف زدن ماسک خود را از روی صورتتان برندارید تا استفاده از آن‌ها موثر واقع شود.

مسیرهای رفت و آمد را تغییر دهید

سعی‌ کنید در روزهای آلوده سال، از خیابان‌های خیلی شلوغ و مسیرهایی که بیشتر مورد استفاده کامیون‌ها قرار می‌گیرد، برای رفت و آمد استفاده نکنید. با انجام این کار آلودگی بسیار کمتری را وارد بدن خود می‌کنید. همچنین در صورت امکان بهتر است زمان رفت و آمد و فعالیت روزانه خود را عوض کنید. آلودگی ناشی از ترافیک معمولاً در ساعات شلوغی و زمان وارونگی دما به اوج خود می رسد.

توجه به تغذیه

ذرات معلق و گازهای مضر موجود در هوای آلوده باعث افزایش التهاب در بدن می‌شوند. بنابراین، خوردن مواد غذایی غنی و حاوی آنتی اکسیدان به شما کمک می‌کند تا در برابر آلاینده‌ها مقاوم‌تر باشید. ویتامین‌های B ، C ، D و E را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مواد حاوی اسیدهای چرب هم بهره ببرید. از غذاهایی مثل ماهی، روغن ماهی، مرکبات، زیتون، سبزیجات برگ دار، جوانه ها و موادی از این دست استفاده کنید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616211

مهمترین اخبار ایران و جهان: