نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 15:41

خیرین 8650 میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر کمک کردند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: از آذرماه سال قبل تا آذرماه امسال 8 هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین و مردم به‌صورت نقدی و غیرنقدی به جمعیت هلال احمر کمک شده است.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، وحید سلیمی روز دوشنبه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از خیرین و داوطلبان برتر هلال احمر با اشاره به نامگذاری ۱۴ آذرماه به عنوان روز جهانی داوطلبان از سوی سازمان ملل اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی داوطلبان "امید و فراتر از آن ؛ ایمان "نامگذاری شده و این روز مصداق عزیزانی است که در دلباختگی و یاری رساندن پرچمدار عشق و ایثارند و ردای تواضع به رنگ پرچمشان سفید است.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان با اندیشه بشردوستی و مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه، بدون هیچ چشمداشت دنیوی مرهمی‌بر آلام همنوعان هستند و اقدامات و فعالیت‌های آنها با هیچ معیاری قابل ارزش‌گذاری نیست.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات داوطلبان هلال احمر در مناطق مختلف کشور گفت: یکی از شاخص‌ها و معیارهای جامعه انسانی میزان خدمات داوطلبانه است و سازمان جوانان به عنوان درگاه‌های ورودی جمعیت هلال احمر تکالیفی برای استان‌ها مشخص کرده و برای افزایش کیفی و کمی داوطلبان برنامه ریزی کرده است. وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ داوطلب هلال احمر در سامانه‌های جمعیت هلال احمر کشور ثبت‌نام کرده‌اند،گفت: این سازمان مبتنی بر علایق ، مهارت‌ها و رشته‌های تحصیلی افراد و متناسب با فعالیت‌های داوطلبانه، پروژه‌ها و برنامه‌هایی در دست اجرا دارد و در زمان بحران‌ها هم اقدام به فراخوان‌های متعدد می‌کند.

سلیمی‌با اشاره به ارائه ۹۵۰ نوع خدمات توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در مناطق کم‌برخوردار و مناطق حاشیه‌نشین شهری تصریح کرد: در این راستا امسال حدود ۱۶۷ هزار نفر از خدمات کاروان‌های سلامت بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همچنین با قدردانی از تلاش پزشکان و متخصصان که وقت و تخصص خود را برای خدمات‌رسانی به مردم محروم اختصاص می‌دهند، ادامه داد: در اجرای طرح نذر خدمت که امسال با شعار "خادمان داوطلب مردمی‌برای توانمندسازی جوانان" تعریف شده خادمان داوطلب مردمی در حوزه ارتقای سطح سلامت آب، در بحث‌های بهداشتی و درمانی، حوزه سلامت، بحث‌های معیشتی ، بحث بهداشتی، بحث آموزشی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور ارائه خدمات می‌کنند.

وی افزود: استان اردبیل بر اساس شاخص‌های سازمان داوطلبان جمعیت هلال هم در حوزه جذب و سازماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی و هم در بحث برنامه‌های حمایتی و جذب منابع داوطلبی جزو چهار استان برتر کشور است که بیانگر مدیریت خوب و تلاش همکاران هلال احمر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601399

مهمترین اخبار ایران و جهان: