نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 12:36

«ایران قوی» مهم ترین مسئله در کشور است

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: مولفه اصلی که در کشور همواره بر آن تاکید شده موضوع ایران قوی است که برای حفظ آن باید موضوع فرزندآوری خردمندانه تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  سکینه سادات پاد در جلسه تریبون دانشجویی همراه با بررسی حقوق شهروندی و آزادی‌های اجتماعی زنان در قانون اساسی که در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به قانون جوانی جمعیت رصد این قانون را امر مهم و ارزشمندی دانست و بیان کرد: قانون جوانی جمعیت به تنهایی نمی‌تواند مسأله استراتژیک جمعیت را حل کند اما از نگاهی دیگر این قانون تقریبا اقتضائات اجرایی را درک کرده با اصلاحاتی می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در ادامه گفت: شیراز شهر علم و ادب و هنر، شهر ملاصدرا که مهد ادب و فرهنگ و تمدن ایران است و این انرژی در بدو ورود به شیراز قابل لمس است.

وی به طرح افزایش سن بازنشستگی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع هنوز مصوبه مجلس نیست و باید بررسی شود و مهمتر از آن اینکه به این مهم باید توجه شود که نباید با اذهان عمومی جامعه به راحتی بازی کرد و این مسأله نیازمند آسیب شناسی و بررسی توسط مسولان و خصوصا نمایندگان مجلس دارد.

پاد در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته و قوانین موجود در حوزه اشتغال بر رعایت شاخص های عدالت جنسیتی تاکید کرد و افزود: باید اشتغال را براساس اقتضائات جنسیتی بازتعریف کرد و الگوی شغلی برای زنان تعریف و این الگو را به دنیا معرفی کرد.

وی ادامه داد: نباید اقتضائات زنان در مشاغل نادیده گرفته شود، امنیت شغلی برای زنان در مرخصی زایمان و دورکاری براساس قانون دقیق اجرا شود.

پاد اضافه کرد: چند نکته برای رییس جمهور در این حوزه مهم و قابل پیگیری است که اول حقوق شهروندی است، لذا دولت سیزدهم با ابتکاری نو نسبت به پیگیری حقوق ملت در قانون اساسی که ۲۲ اصل فصل سوم قانون اساسی را شامل می شود اقدام خواهد کرد.

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: پیگیری حقوق مادی و معنوی زنان، حق برپایی اجتماعات و پیگیری و دفاع حقوق ملت ایران در مجامع بین‌المللی حقوق بشری برای ریاست جمهوری مهم و اولویت‌دار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در سفر اخیر به سردشت، پیگیری صد پرونده حقوق بشری مصدومان شیمیایی سردشت که اولین شهر شیمیایی شده دنیاست کلید خورد.

پاد با بیان اینکه دهها شرکت آلمانی، انگلیسی، آلمانی و... در رخداد تلخ سردشت مواد شیمیایی فروخته‌اند که جای پیگیری دارد در ادامه گفت: پیگیری اجرای بخشی از حقوق ملت در قانون اساسی به بنده واگذار شده که در جلسات با وزرا و مسولان موضوع پیگیری می شود.

پایان پیام /پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602355

مهمترین اخبار ایران و جهان: