نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 16:57

ترکیه سکوت غرب در قبال جنایات در غزه را محکوم کرد

وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه ضمن محکوم کردن سکوت کشورهای غربی در برابر حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها به نوار غزه، گفت این امر می‌تواند منجر به بحران‌های دیگر بشود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تداوم انفعال سازمان‌های جهانی برای متوقف کردن حملات رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، ترکیه سکوت غرب در برابر جنایات اشغالگران را محکوم کرد.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) ضمن محکوم کردن سکوت کشورهای غربی در برابر حملات بی‌وقفه صهیونیست‌ها به نوار غزه، گفت این امر می‌تواند منجر به بحران‌های دیگر بشود.

فیدان در مصاحبه‌ای تلویزیونی توضیح داد: «وخیم‌تر از آن (بحران فلسطین) این است که کشورهای غربیِ دارای نفوذ بر اسرائیل، در مقابل جنایات در غزه سکوت کرده و بی‌قید و شرط از اسرائیل حمایت می‌کنند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه تصریح کرد: «این وضعیت می‌تواند راه را برای بحران‌های دیگر باز کند و به اتحادهای غیرقابل پیش‌بینی منجر شود».

وزیر خارجه ترکیه درباره کمک‌های ارسالی کشورش به نوار غزه نیز اظهار داشت: «تاکنون ۱۱ هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه به مصر فرستادیم تا به غزه برسند. یک کشتی بزرگ حامل تجهیزات بیمارستان صحرایی و دارو نیز به مصر رسیده است».

فیدان ادامه داد: «شکستن مارپیچ خشونت در منطقه بدون جبران بی‌عدالتی‌های غیرقانونی و عمیق تاریخی در مناقشه فلسطین، ممکن نیست. مایه شرمساری است که محاصره غیرقانونی و حملات غیرانسانی در غزه همچنان ادامه دارد».

طبق این گزارش، وی همچنین افزود: «ما به ابتکارات و طرح‌های خود برای صلح دائمی در راستای راهکار دو دولتی [برای فلسطین] ادامه می‌دهیم».

پیش از این نیز وزیر خارجه ترکیه گفته بود: «درباره قطع روابط با اسرائیل صحبت کردیم و هیچ محدودیتی برای اقدام ما وجود ندارد». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579011

مهمترین اخبار ایران و جهان: