نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 19:38

توسعه کشور با لحاظ ضوابط زیست‌محیطی محقق شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حل مسائل زیست‌محیطی کشور نیازمند اقدامات پژوهش بنیاد و مبتنی بر شناخت علمی است و توسعه کشور باید با لحاظ کردن ضوابط محیط زیست تحقق یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی سلاجقه شامگاه امروز در جمع اساتید و فعالان زیست‌محیطی استان کردستان در سنندج، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست باید مبتنی بر پژوهش‌های علمی و دانشگاهی باشد، اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور باید بر اساس نقشه توان اکولوژیکی کشور انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: حل مسائل زیست‌محیطی کشور نیازمند اقدامات پژوهش بنیاد و مبتنی بر شناخت علمی است و توسعه کشور باید با لحاظ کردن ضوابط زیست‌محیطی تحقق یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: رویکرد این سازمان در امر حفاظت رویکردی مشارکتی است، معتقدیم باید با همکاری دانشگاهیان، سمن‌های زیست‌محیطی و سازمان‌های ذیربط انجام شود.

سلاجقه خاطرنشان کرد: جوانان زیادی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه محیط زیست هستند که دانش و علم این حوزه را هم در دانشگاه کسب کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ،فت: پیگیر اشتغال فارغ التحصیل رشته‌های محیط زیست و منابع طبیعی در هیات دولت هستیم.

وی به مسائل و چالش‌های زیست محیطی اشاره و بر حل این مسائل توسط همکاری بین دانشگاه و محیط زیست تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559155

مهمترین اخبار ایران و جهان: