نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 12:45

رئیس سازمان محیط زیست: 1000 اتوبوس برقی وارد تهران می شود

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: دیروز بحث خط تولید 1000 اتوبوس برقی کشور توسط وزارت سمت افتتاح شده است و این ظرفیت بسیار خوبی است که این هزار دستگاه وارد چرخه استفاده عمومی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست  پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 8 آذرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آلودگی هوا گفت: آلایندگی و آلودگی در شهر تهران به طور میانگین مربوط به وسایل نقلیه شخصی است که در تعداد زیاد استفاده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه دولت برای این موضوع گام های اساسی برداشته و هم وزارت صمت و همدیگر نهادها پیگیر حل این مشکل به طور جدی هستند.

سلاجقه در ادامه گفت: دیروز بحث خط تولید 1000 اتوبوس برقی کشور توسط وزارت سمت افتتاح شده است و این ظرفیت بسیار خوبی است که این هزار دستگاه وارد چرخه استفاده عمومی قرار بگیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری محترم هم کارهای خوبی را در بحث حمل و نقل عمومی در تهران انجام می‌دهد و و در شهرهای دیگر هم ما این موضوعات را پیگیری می‌کنیم و انجام می‌دهیم.

سلاجقه تصریح کرد: در اصفهان هم کارهای خیلی خوبی انجام شده است توسط استاندار و اداره کل محیط زیست آن استان و صندوق ملی محیط زیست تسهیلات خوبی برای خارج کردن خودروهای فرسوده به ویژه تاکسی اعطا می‌کند.

سلاجقه در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم و در زیرساخت‌ها کمک می‌کنیم و بنده امیدوارم این روند بهبودی جو ادامه‌دار باشد و ما شاهد بارش های خوب هم باشیم و دستگاه ها هم از همین الان که فصل اختصاص بودجه هست برای این موضوع بودجه ای را مد نظر قرار بدهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588399

مهمترین اخبار ایران و جهان: