نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 20:38

منابع اعتباری جهاد آبرسانی با ایجاد سبد مالی تقویت می شود

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بر ایجاد سبد مالی مطمئن با هدف تامین اعتبار پروژه های جهاد آبرسانی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میثم جعفرزاده در پنجمین جلسه ناظرین عالی مرکز جهاد آبرسانی که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: در این سبد مالی از کمک های خیرین، نهادهای عمومی غیردولتی و مدل های سرمایه‌گذاری می توان بهره گرفت.

وی با اشاره به گذشت دو سال از آغاز اجرای جهاد آبرسانی روستایی در کشور، روند کار را خوب توصیف کرد و افزود: در صورت تقویت بنیه مالی جهاد آبرسانی، پروژه های تامین آب در ۷ یا ۸ استان کمتر از زمان تعیین شده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.

جعفرزاده جهاد آبرسانی را مطالبه‌ نظام، مردم و کشور دانست و گفت: افتتاح زودتر از موعد پروژه ها ارزش بالایی دارد. 

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو از ناظرین جهاد آبرسانی خواست همانطور که با تفکر بسیجی شروع کردند، قوی تر از گذشته کار را دنبال کنند و برای تسریع در روند کار جلسات خود را به صورت هفتگی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کنند.

در این نشست معاون مرکز جهاد آبرسانی نیز از تدوین پیش‌نویس سند جامع آبرسانی روستایی خبر داد و اظهار داشت: سامانه GIS در تاسیسات آبرسانی روستایی به عنوان یک نقشه جامع، پیاده سازی خواهد شد.

مهدی خان احمدی به پروژه های مشترک آبرسانی روستایی و عشایری اشاره کرد و با بیان اینکه تامین آب از وظایف ذاتی وزارت نیرو می باشد، بر تهیه سازوکار جدید در تعریف مطالعات و اجرا در تامین آب عشایری به ویژه عشایر با سکونت دائم تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به چالش های جدی در بهره برداری ونگهداری در تاسیسات آبرسانی روستایی، مدیریت دارایی های فیزیکی در تاسیسات آب روستایی را ضروری خواند و به ساماندهی و آموزش آبداران به عنوان یک موضوع مهم اشاره کرد.

در ادامه ناظرین عالی مرکز جهاد آبرسانی، پیشنهاد ها، دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های آبرسانی مطرح کردند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی وضعیت پروژه های جهاد آبرسانی در استان را به اطلاع رساند.

حسین امامی گفت: پروژه های آبرسانی ۴۹ روستای استان با تامین ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588955

مهمترین اخبار ایران و جهان: