نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 01:44

رشد 44 درصدی آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در حوزه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور 44 درصد رشد داشته‌ایم که اثرگذاری این اتفاق در عرصه تولید و اشتغال‌زایی قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی نوروزی در جلسه گروه کاری مهارت و آموزش استان قم که روز گذشته در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد خلأهای مهارتی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته مدارس بسیاری برای مهارت افزایی هستند، مطرح کرد: متاسفانه در کشور ما مدارس به دالان‌های رسیدن به دانشگاه تبدیل شده‌اند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: امروز متاسفانه و خوشبختانه خروجی‌های دانشگاه‌ها، ورودی‌های سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه باید مسئله مهارت در صدر مسائل استان باشد، عنوان کرد: برای برون رفت از بسیاری از مشکلات کشور باید شاهد تقویت آموزش مهارتی باشیم.

نوروزی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مختلف می‌تواند در مسیر مهارت آموزی کشور قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در سطح کشور 660 مرکز دولتی، 5 هزار مربی دولتی و 30 هزار آموزشگاه آزاد داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه تجهیز کارگاه‌ها نیازمند حمایت هستیم، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جدی در سازمان فنی و حرفه‌ای توسعه مراکز میان کارگاهی هستند.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه به دنبال افزایش این مراکز جوارکارگاهی هستیم، یادآور شد: باید در مسیری حرکت کنیم تا هر واحد صنعتی یک مرکز جوارکارگاهی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این مراکز منجر به تقویت نیروهای کار، کیفی‌سازی محصول و درنهایت افزایش تولید خواهند شد.

نوروزی از اهمیت آموزش در محیط واقعی کار یاد کرد و گفت: این آموزشگاه‌ها به صورت تخصصی مراحل آموزش را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های آزاد محور امر مهارت آموزی هستند، ابراز کرد: باید از ظرفیت‌های آموزش‌های آزاد استفاده بهتری شود و این اتفاق با حمایت از آن‌ها محقق خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: باید اشتراک گذاری ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با سایر مجموعه‌ها عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور 44 درصد رشد داشته‌ایم، بیان کرد: اثرگذاری این اتفاق در عرصه تولید و اشتغال‌زایی قابل مشاهده خواهد بود.

پایان پیام/ 78033

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589099

مهمترین اخبار ایران و جهان: