نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 05:54

برگزاری مسابقه قصه‌گویی کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در همدان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان گفت: قصه‌گویی هنری ناب با بیان هنرمندانه است که باعث می‌شود صحنه‌های اصیل و زیبا در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تیرماه امسال قصه‌گویی ایرانی در کانون پرورش فکری بعد از ۲۵ سال فعالیت به ثبت ملی رسید اظهار کرد: این اتفاق مبارک مبنایی شد که با برپایی مسابقه قصه‌گویی، شهدای استان را به صورت ویژه و هنرمندانه به جامعه هدف  معرفی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان و در راستای سلسله‌برنامه‌های کنگره ملی ۸ هزار شهید استان گفت: قصه‌گویی یک هنر ناب با بیان هنرمندانه است که باعث می‌شود صحنه‌های اصیل و زیبا در ذهن مخاطب شکل بگیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در قصه، شخصیت‌ها و حوادث مختلفی وجود دارند، ادامه داد: قصه، هم قابل گفتن است هم قابل شنیدن و این بهترین موقعیت برای درک کودک و نوجوان از حوادثی است که خود در آن حضور نداشته مانند جنگ و جهاد با مفاهیم شهادت، ایثار و از خودگذشتگی.

وی افزود:‌ این موارد به نقش کودکان و نوجوانان رنگ می‌دهد و باعث می‌شود مخاطب به دنبال کشف مسائل مربوط به آن مفهوم برود و این عامل، سبب ماندگاری تصویرهای قصه در ذهن شنونده می‌شود.

فعالیت کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی ۸ هزار شهید استان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پاسخ به این سوال که قصه‌گویی در تبیین فرهنگ جهاد و شهادت چقدر موثر است خاطرنشان کرد: ما با هنر قصه‌گویی می توانیم به نقش‌بندی درست از شخصیت شهدا در اذهان کودکان و نوجوانان کمک کنیم و از این هنر بهره ببریم.

وی کنگره شهدا را فرصتی مناسبی برای کودکان و نوجوانان دانست تا به مطالعه زندگی شهدای استان بپردازند و با زبان قصه آن‌ها را به گروه‌های همسالان خود و دیگر افراد جامعه با زبانی شیرین‌تر و گویا معرفی کنند.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به فعالیت کمیته کودک و نوجوان کنگره ۸ هزار شهید استان از اسفندماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: این کمیته با استفاده از ابزار ادبیات و هنر در همه رشته‌ها به ویژه نقاشی، خوشنویسی، نماهنگ و پادکست به معرفی شهدای استان پرداخته است.

پایان پیام/ 89001/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424055

مهمترین اخبار ایران و جهان: