نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:38

تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است

اردستان-معاون شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: ستاد امر به معروف باید کاری کند که امر به معروف و نهی از منکر یک فرهنگ عمومی شود و تذکر لسانی یک وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امین امینیان صبح دوشنبه در همایش آمرین به معروف اردستان، اظهار داشت: بنابر روایات تمام خوبی‌ها در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای ناچیز در برابر دریا است و اگر می‌خواهیم شهرستانی اهل حیا، عفت، جهاد و شهادت باشد باید امر به معروف را در آن جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب یکی از نهادهای انقلابی که امام راحل دستور راه‌اندازی آن را دادند سازمان امر به معروف و نهی از منکر بود که اکنون در قالب ستاد امر به معروف است و امام راحل در پیام خود برای راه‌اندازی این ستاد بیان کرده بودند که این ستاد ناظر بر عملکرد دولت و سایر دستگاه‌ها باشد.

معاون شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اعضای ستاد امر به معروف و افرادی که در این ستاد حضور دارند باید کاری کنند که امر به معروف و نهی از منکر یک فرهنگ عمومی شود و باید با ویروس‌های مخرب فرهنگی، اعتقادی، سیاسی در جامعه برخورد شود همچنین اعضای خانواده نیز نسبت به یکدیگر این وظیفه را دارند.

حجت الاسلام امینیان بیان کرد: در شهرستان‌هایی که سابقه مذهبی دارند از جمله شهرستان اردستان باید بسیار مراقب کرد تا خدای ناکرده بی حجابی و بی اعتقادی در میان جوانان رایج نشود و دشمنان به دنبال این هستند که بی‌عفتی در جامعه اسلامی تبدیل به عادت شود.

وی در خصوص ظرفیت‌های این ستاد تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرها با ریاست امام جمعه با قوت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و از پایگاه‌های بسیج نیز می‌خواهیم که شورای امر به معروف تشکیل داده و مسائل و مشکلات محل را شناسایی کنند.

معاون شهرستان‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به موضوع عفاف و حجاب است و برای مثال اگر یک مسئولی در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کرد باید تذکر داد و برخورد لازم انجام شود همچنین مسئولان باید پذیرای پیشنهادات و انتقادات باشند.

امینیان خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف باید به گونه‌ای رفتار کند که هیچ شخصی در جامعه به خود اجازه ندهد که به آمر به معروف جسارت کند و رئیس کل دادگستری استان در همایش امر به معروف استانی اعلام کرد که هر دادگاه باید یک شعبه ویژه امر به معروف داشته باشد و قاضی آن از قانون حمایت از آمران، آگاهی داشته باشد.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم فضایی در جامعه ایجاد شود که هیچ مسئول، کاسب و یا اصنافی برای انجام امور گناه احساس امنیت نداشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419399

مهمترین اخبار ایران و جهان: