نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 10:17

شناسایی و انسداد ۱۳٠ انشعاب غیرمجاز آب در شهرستان تاکستان

مدیر آبفای شهرستان تاکستان از شناسایی و انسداد ۱۳٠ انشعاب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کمال اسماعیل زادگان در گفت و گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: به دنبال افت فشار رخ داده در وضعیت آبی تاکستان، با بررسی هایی که انجام گرفت انشعبات غیرمجاز زیادی در سطح شهرستان کشف شد.

وی افزود: در روستاها با قطع انشعبات غیرمجاز وضعیت آب از حالت قطع، افت فشار یا جیره بندی خارج شد و بهبود پیدا کرد. در سطح شهرها نیز پایش را شروع کرده ایم و مشترکین کم مصرف را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدیر اداره آبفا شهرستان تاکستان اضافه کرد: تا این تاریخ در شهرهای خرمدشت، نرجه و اسفرورین حدود 60 مورد انشعاب غیرمجاز و در شهر تاکستان نیز تاکنون 70 انشعاب غیر مجاز کشف و قطع شده که 7 مورد از آن در سایزهای بزرگ بوده و موجب عدم ورود آب به مخازن اصلی می شد.

این مسوول ادامه داد: در این رابطه با حکم دادستان تاکستان و همکاری نیروی انتظامی حدود 10 نفر بازداشت شده اند.

اسماعیل زادگان یادآور شد: تولید آب در شهرستان دو برابر نیاز بوده اما سرقت آب موجب اخلال در شبکه های آبرسانی شده بود. در روستاهای اطراف مانند های کوهستانی قلات، انداق و نیکویه چاههای غیر مجازی کشف شد که افراد سودجو سالیان سال بود برداشت های آبی غیرمجاز از این چاه ها انجام می دادند که با دستور دادستانی و همکاری نیروی انتظامی و اداره امور آب این چاه ها که باعث خشک شدن چاه های اصلی ما شده بود، پر شدند و چاه های خشک شده ما احیا شدند و وضعیت آبی در حال حاضر در این روستاه ها در وضعیت مطلب قرار گرفته است. 

مدیر آبفای شهرستان تاکستان تصریح کرد: موضوع دیگری که در شبکه آبرسانی شهرستان ایجاد مشکل کرده، نصب مستقیم پمپ از کنتور است که متاسفانه مشترکین اصول صحیح را رعایت نکرده و قبل از پمپ، مخزن آبی نصب نکرده اند. پمپ مستقیم از کنتور خود موجب اخلال در آبرسانی می شود به طوری که وقتی مشترکی از آن استفاده می کند به همسایه های دیگر آب نمی رسد.

 وی گفت: 40 درصد مشترکین تاکستان پمپ نصب کرده اند و عدم رعایت نصب صحیح این پمپ ها طی 10 الی 15 سال اتفاق افتاده است و اصلاح این موضوع نمی تواند در مدت زمان کوتاه به سرانجام برسد و زمانبر است.

این مسوول اذعان کرد: اصلاح این موضوع آغاز شده و در چند روز اخیر با 500 مشترک که پمپ آب مستقیم داشتند برخورد و تذکرات لازم جهت اصلاحات مورد نیاز به آن ها اعلام شده است.

 اسماعیل زادگان همچنین عنوان کرد: در حال حاضر الگوی مصرف برای هر خانوار 14 متر مکعب می باشد که بر این اساس متاسفانه 70 درصد از مشترکین شهرستان پر مصرف می باشند. از مشترکین درخواست داریم تا با رعایت الگوی مصرف از روزهای گرم پیش رو عبور کنیم و با قطعی یا جیره بندی مواجه نشویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419355

مهمترین اخبار ایران و جهان: