نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 09:30

جدیت دولت در قانون واردات خودروهای کارکرده، سبب سقوط آزاد قیمت خودرو می شود

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت به قانون به ویژه در خصوص واردات خودروهای کارکرده با جدیت عمل کند، قیمت خودرو سقوط خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح الله عباسپور صبح امروز در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو به صورت تدریجی در حال کاهش بوده و یکی از موثرترین عوامل در این موضوع، واردات خودرو بوده است، اظهار کرد: واردات خودرو دو مشکل خودروسازی اعم از کیفیت و قیمت را حل می‌کند که از زمان قانونگذاری بحث واردات خودرو در مجلس، شاهد کاهش قیمت خودرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه بحث واردات خودرو از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مطرح بوده اما قیدهایی داشته است، افزود: بنده از آخرین مصوبه مجلس شورای اسلامی که در خصوص واردات خودروهای کارکرده ۱ تا ۵ ساله با کیفیت بالا و ارزبری کم بود، دفاع کردم. 

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت واردات خودرو را انجام می‌دهد اما آنچه که درحال حاضر انجام می شود مد نظر قانونگذر نیست. اگر دولت به قوانین مربوط به واردات خودروهای کارکرده با جدیت مضاعفی عمل کند، قیمت خودرو سقوط می کند و تاثیر بسزایی بر شرایط بازار خواهد داشت.

عباسپور تصریح کرد: مخالفین واردات خودرو معتقدند این امر، به اشتغال در حوزه خودرو آسیب می‌زند و ارزبری دارد که باید گفت بسیاری از مردم در خانه‌های خود ارزهای بسیار زیادی دارند و می‌توانند برای واردات خودرو اقدام کنند. از سویی، از بسیاری از صادرکنندگان محصولات داخلی کشور که صادرات انجام می‌دهند اما بنا به شرایط تحریم و غیره نمی‌توانند پول‌های خود را وارد کنند می توان به عنوان منبع ارز خارجی واردات خودرو بهره برد که برای هر دو طرف، سود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه از اشتغال و تولید حمایت می‌کنیم، جمع عظیمی از کشور در قاعده هرم قرار دارند و مصرف کننده هستند که باید منافع آن ها را در نظر گرفت. این موضوع سبب می‌شود خودروهای داخلی هم استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کنند و در ارتقاء خودروسازی تلاش کرده و قدرت رقابتی پیدا کنند. به قول شهید سردار سلیمانی «فرصتی که در تهدیدات است در خود فرصت‌ها نیست.» 

نماینده مجلس بیان کرد: واردات خودروهای کارکرده و رقابت شدن بازار سبب می‌شود خودروسازان داخلی خلاقیت، نوآوری و ابتکار عمل به خرج داده و با مراکز علمی، دانشگاهی و خروجی‌های المپیادی، کنکوری و نخبگان تعامل داشته باشند و با خودروسازهای بزرگ برای سرمایه‌گذاری مشترک و انتقال دانش فنی تعامل کنند تا با ضمن ارتقاء کیفیت، قیمت تمام شده خودرو کاهش یابد و مردم با تغییر رویکرد، خودروهای داخلی را خریداری می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439399

مهمترین اخبار ایران و جهان: