نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 11:18

موافقت با ایجاد ۱۳ تأسیسات گردشگری در البرز

کرج- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از موافقت با ایجاد تعداد ۱۳ تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۲,۵۰۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه جلسه کمیته فنی معاونت سرمایه‌گذاری به منظور بررسی طرح‌های احداث تأسیسات گردشگری در استان البرز برگزار شد.

در این جلسه پرونده‌های احداث تأسیسات گردشگری اعم از اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های گردشگری، هتل و هتل آپارتمان بررسی شد.

رحیم خاکی با اشاره به اینکه با ایجاد هشت اقامتگاه بومگردی به صورت تبدیلی موافقت شد گفت: به این ترتیب واحدهای قدیمی که قابلیت تبدیل به اقامتگاه بومگردی دارند، احیا و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: گسترش گردشگری روستایی و توسعه اقامتگاه‌های بومگردی یکی از موضوعات مورد تأکید استاندار و از رویکردهای این اداره کل است و در این زمینه نهایت همکاری با متقاضیان صورت می‌گیرد.
خاکی همچنین از موافقت با احداث شش تأسیسات گردشگری شامل دو اقامتگاه بومگردی در طالقان و روستای ولایت‌رود شهرستان کرج، دو مجتمع گردشگری در ساوجبلاغ، یک هتل آپارتمان در طالقان خبر داد.

او در پایان همکاری دستگاه‌های متولی مرتبط برای صدور مجوزهای لازم را به سرمایه‌گذاران را در پیشبرد و اجرایی شدن این طرح‌ها مؤثر دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374699

مهمترین اخبار ایران و جهان: