نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:29

نمایندگان درباره تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه ۱۴۰۲ چه گفتند؟

تعدادی از نمایندگان مجلس، به بیان نظرات خود درباره گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه ۱۴۰۲ پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 مرداد) به بیان نظرات خود درباره  گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره  تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه ۱۴۰۲ پرداختند.

گودرزوند چگینی: عملکرد بودجه عمرانی کشور مناسب نیست

در ابتدا مهرداد گودرزوند چگینی،نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بیان کرد: یکی از موضوعات جدی برای اداره کشور بحث بودجه است. اگر ما می‌خواهیم تا برنامه‌های پیش بینی شده تحقق پیدا کند و شاهد کنترل تورم، اشتغال و رونق اقتصادی باشیم باید عملکرد بودجه‌ای خود را بسنجیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه نتوانسته آن طور که باید و شاید برنامه‌های خود را اجرایی کند. عملکرد بودجه عمرانی در چهارماهه امسال مناسب نیست و عملکرد بودجه عمرانی در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۲۱ درصد است که در سطح ضعیفی است.

گودرزوند چگینی ادامه داد: علی‌رغم تلاش رئیس جمهور برای سفر به استان‌های مختلف و بازدید از پروژه‌های عمرانی عملکرد بودجه عمرانی بسیار ضعیف بوده و سازمان برنامه و بودجه نتوانسته آن طور که باید در این حوزه گام بردارد. از تکالیفی که برای وزارتخانه‌ها تعیین شده و از آنها درخواست گزارش شده است تنها تعداد محدودی عملکرد داشته‌اند و از ۱۱ سامانه‌ای که توسط دستگاه‌های اجرایی باید تکمیل می‌شد تنها دو سامانه تکمیل شده است.

در حال تکمیل است...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1443099

مهمترین اخبار ایران و جهان: