نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 23:40

دشمن در عملیات رمضان ضربات سنگینی را متحمل شد

دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه عملیات رمضان در بدترین شرایط دمایی هوا و گرمای شدید انجام شد گفت: از ضرباتی که دشمن در عملیات رمضان متحمل شد کمتر گفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مهدی فرجی امشب در سومین یادواره شهدای عملیات رمضان و مرصاد با بیان اینکه یک مجموعه مردمی و ارزشی هستند که هر سال سالگرد شهدای مظلوم مرصاد و رمضان را برگزار می‌کنند اظهار کرد: امیدواریم دومین کنگره ملی شهدا نیز در حد و شان شهدا و خانواده آنها برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات ۱۱ شهریور از عملیات‌های ارزشمند بود که توسط رزمندگان همدان انجام شد افزود: باید به نقش ارزشمند رزمندگان استان در عملیات رمضان نیز اشاره کرد که در بدترین شرایط دمایی هوا و گرمای شدید انجام شد.

دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان ادامه داد: از ضرباتی که دشمن در عملیات رمضان خورد کمتر گفته شده است، در این عملیات سه گردان از استان همدان یعنی حدود هزار نفر با فرماندهانی چون حاج جعفر مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، حبیب مظاهری و ... کاری بزرگ انجام دادند و سد راه دشمن شدند.

وی با بیان اینکه کمترین امکانات در شرایط عملیات رمضان وجود نداشت ادامه داد: تمام رزمندگان در عملیات رمضان مشکل گوارشی پیدا کردند اما هیچ کس عقب نیامد و تا لحظه آخر از وطن دفاع کردند.

فرجی در ادامه به نقش استان همدان در عملیات مرصاد اشاره کرد و آن را بسیار ارزشمند دانست و گفت: دو فرمانده گردان و یک فرمانده اطلاعات در مرصاد تقدیم انقلاب کردیم.

وی با بیان اینکه منافقین بر اساس حساب و کتاب حمله خود را آغاز کرده بودند اضافه کرد: آنها همه شرایط را برآورد کرده بودند، همانند برآورد صدام در اول جنگ، اما هر دو در این برآوردها گزینه‌ای به نام «مردم» را پیش‌بینی نکرده بودند.

دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه منافقین در تجهیزات و امکانات کمبودی نداشتند و با تمام توان آمدند افزود: آنها تا چهارزبر پیش رفتند و اصل کار در مقابله با آنها را بچه‌های استان ما انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با بیان اینکه در سال ۶۱ هجری که اسلام در حال افول بود، امام حسین(ع) با ایستادگی در مقابل کفر، دین را حفظ کرد و در این راه به شهادت رسید اظهار کرد: پس از آن نیز این راه ادامه یافت و به امروز رسید.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با بیان اینکه شهدا رفتند تا امنیت ما حفظ شود گفت: هدف شهدا حفظ اسلام بود و ما نیز باید در راه حفظ اصول اسلام کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه آنچه توانست موانع را از مقابل اسلام بردارد، مساله شهادت بود افزود: شهادت فلسفه ماندگاری اسلام و فرهنگ مقابله با دشمن است.

 پایان پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434911

مهمترین اخبار ایران و جهان: