نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:16

عضویت۵٨٠هزار نفر جدید در بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر

قم- مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از عضویت ۵٨٠ هزار نفر جدید در این صندوق بیمه ای خبر داد و شمار بیمه شدگان را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت‌اله برقراری ظهر پنجشنبه در حاشیه دیدار خود با علما در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران در تبیین و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و همچنین اقدامات صورت گرفته در راستای پیشرفت کشور نقش مهمی بر عهده دارند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ با تصویب مجلس شورای اسلامی تأسیس شد ابراز داشت: بیمه از جمله مسائل اساسی در تأمین رفاه حال و آینده افراد جامعه است و این بیمه نیز برای جامعه هدف روستایی و عشایری که تلاش‌های فراوانی در راستای تأمین امنیت غذایی بر عهده دارند پیش بینی شده است.

وی با اشاره به آمار افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ابراز داشت: تا قبل از دولت سیزدهم یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در این صندوق بیمه بودند که با آغاز به کار دولت جدید تاکنون این آمار با جذب ۵٨٠ هزار نفر امروز به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و تلاش‌های برای تحت پوشش قرار دادن همه افراد جامعه هدف ادامه دارد.

برقراری بیان داشت: جامعه هدف ما در حدود ۱۰ میلیون نفر است و ۴۱ درصد از افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بانوان هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: در استان قم از بین ۳۲ هزار نفر از جامعه هدف، ۱۲ هزار نفر در این صندوق بیمه شده اند.

وی عنوان داشت: بودجه صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و افزایش سطوح درآمدی آن در سال جاری ۱۶۵ درصد بوده است افزود: در امر پرداخت حقوق مستمری بگیران ۴۳ درصد و برای حداقلی بگیران هم تا ۱۹۰ درصد افزایش داشته ایم و ۲۲ هزار مورد تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق پرداخت شده است.

عضویت۵٨٠هزار نفر جدید در بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر

برقراری، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برشمرد و ابراز داشت: در دولت جدید ۲۴ راهبرد برای گسترش فعالیت‌ها و افراد تحت پوشش تدوین و برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد: حق بیمه‌ها در صندوق سرمایه‌گذاری شده است و به عنوان نمونه در یکی از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۰ درصد پالایشگاه نفت شازند اراک را خریداری کردیم.

مدیرعامل صندوق با بیان اینکه منابع صندوق طی دو سال اخیر ۷۸ درصد رشد داشته است، مطرح کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد و امسال ۴ هزار میلیارد تومان بودجه از دولت دریافت کرده‌ایم.

وی افزود: سطوح درآمدی صندوق در گذشته پایین بوده که طی سال گذشته ۶۰ درصد و امسال هم ۵۷ درصد افزایش داشته است؛ محاسبات بیمه‌ای را در همه کارها مورد توجه قرار می‌دهیم تا در افق ۱۴۲۲ تراز مالی این مجموعه مثبت باشد.

برقراری عنوان کرد: برای نخستین بار، مجلس شورای اسلامی آئین نامه جوانی جمعیت را تصویب کرد که ماده ۲۱ آن مرتبط با صندوق است که می‌گوید مادرانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و خانه‌دار هستند و سه فرزند یا بیشتر دارند به صورت رایگان بیمه می‌شوند که این افراد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند و طبق قانون اگر فرزند بیشتر هم به دنیا بیاورند دو سال سابقه بیمه به آنان اضافه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436011

مهمترین اخبار ایران و جهان: