نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:49

اعلام جزئیات مسابقات قرآن استان تهران

چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران ساعاتی پیش با رقابت بانوان راه یافته به این مرحله در هتل ارم تهران آغاز شد و یکشنبه 29 مرداد با برگزاری فینال قرائت برادران به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان تهران ساعاتی پیش با رقابت بانوان راه یافته به این مرحله در هتل ارم تهران آغاز شد.

این دوره از رقابت‌ها در دو بخش آقایان و خانم‌ها و در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن به همراه رشته‌های تلاوت تحقیق و ترتیل، اذان و دعا‌خوانی در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود. البته رشته اذان برای خواهران برگزار نمی‌شود.

مسابقات امروز صبح در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن آغاز شد و در نوبت بعد از ظهر مسابقات رشته حفظ کل انجام می‌شود. فردا صبح مسابقات رشته ترتیل خواهران برگزار می‌شود و در نوبت بعد از ظهر فردا رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق و دعاخوانی پی‌گیری می‌شود. مسابقات بخش خواهران روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

رقابت‌های برادران این دوره از مسابقات از روز پنجشنبه با رقابت شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن آغاز و در نوبت بعد از ظهر مسابقات رشته حفظ کل برگزار می‌شود.

روز جمعه مسابقات برادران در نوبت صبح در رشته ترتیل برگزار و بعد از ظهر هم مسابقات رشته تلاوت تحقیق برگزار می‌شود.

مسابقات روز شنبه با برگزاری رشته‌های اذان و دعاخوانی در نوبت صبح آغاز و بعد از ظهر باقی‌مانده شرکت‌کنندگان رشته تلاوت تحقیق برروی جایگاه می‌روند و مرحله فینال رشته تحقیق هم یکشنبه بعد از ظهر برگزار و آیین اختتامیه مسابقات یکشنبه شب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در هتل ارم به نشانی بزرگراه حقانی، بعد از کتابخانه ملی، جنب روگذر بزرگراه شهید همت این مسابقات را از نزدیک تماشا کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442255

مهمترین اخبار ایران و جهان: