نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:17

۹۸ درصد الگوی کشت تابستانه در شوش رعایت شد

شوش – سرپرست فرمانداری شوش با اشاره به استمرار خشکسالی در حوضه آبریز کرخه گفت: کشاورزان شوش ۹۸ درصد الگوی کشت تابستانه تعیین شده در خوزستان را رعایت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هویزه پیش از ظهر امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان شوش نشان دهنده همدلی کشاورزان با مسئولان برای مدیریت آب سد کرخه است که این همراهی نیز وظیفه مسئولان را برای حل مسائل کشاورزان سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: حذف خاموشی نوبت‌بندی خشکسالی برای پمپاژ ایستگاه ایوان کرخه مطالبه کشاورزان دهستان سرخه است که انتظار می‌رود برای این موضوع در استان خوزستان تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری شوش، افزایش دبی آب کانال پای پل را از دیگر مطالبه‌های مهم کشاورزان این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: کانال پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر از سه شهرستان شوش، کرخه و دشت آزادگان عبور می‌کند که تعیین سهمیه دبی ۱۵ مترمکعب جوابگوی نیاز کشاورزان این سه شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه کانال پای پل تأمین کننده آب ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: بین ۲ - ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان شوش کشت تابستانه شده که در صورت تخصیص آب بیشتر، امکان بهره‌گیری کشاورزان بیشتری برای کشت تابستانه بر اساس الگوی کشت وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433811

مهمترین اخبار ایران و جهان: