نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:44

۵۵ نیاز پژوهشی از سوی ادارات و دانشگاه‌های مازندران اعلام شد

ساری- رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در سال جاری ۵۵ نیاز پژوهشی از سوی ادارات و دانشگاه ها در استان اعلام که ۱۱ نیاز احصاء و بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه آموزش پژوهش و فناوری استان مازندران اظهار داشت: بر اساس تبصره قانون اعتبارات پژوهشی در قالب یک درصد دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیازهای پژوهشی از سوی دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است، گفت: تاکنون ۵۵ نیاز پژوهشی اعلام شد که ۴۰ نیاز از سوی دستگاه اجرایی و ۱۵ نیاز از سوی دانشگاه اعلام شده است.

وی با اشاره به نیازهای پژوهشی اعلام شده از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: این نیازها از سوی استانداری، استاندارد، شیلات، صنعت و معدن، جهاد دانشگاهی و غیره اعلام شده است.

وی با عنوان این که ۱۳ نیاز اعلام شده از سوی صنعت، ۱۱ نیاز از سوی کشاورزی و چهار نیاز از سوی علوم دریایی و شیلات بوده است، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها از جمله اقتصاد دارایی، تعاون، اوقاف، علوم پزشکی و غیره هیچ نیاز پژوهشی اعلام نکردند.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: از ۵۵ نیاز پژوهشی اعلام شده ۱۱ نیاز احصاء شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای نیازهای پژوهشی را یک و نیم میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این اعتبار نسبت به سال قبل کاهش داشته است و علاوه براین ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به سال قبل با کاهش مواجه هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433999

مهمترین اخبار ایران و جهان: