نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 18:52

تجلیل از رشادت‌های شهید محسن حججی

۱۸ مرداد ماه روز شهادت محسن حججی به عنوان « روز حماسه و ایثار نجف‌آباد » نام گذاری شده است، به این مناسبت سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در منزل شهید محسن حججی حضور یافت و با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روزهای مرداد ۱۳۹۶ بود که تصویری منتشر شد از یک جوان ایرانی که در نزدیکی مرز سوریه و عراق توسط داعش اسیر شده بود. تصویری از یک مرد که در حال اسارت با صلابت بود. این آرامش به طرز عجیبی در کلمات و قلب مردم ایران جاری شد.

مرد جوانی که در قسمتی از وصیت نامه خود این طور می‌نویسد: «چند ساعتی بیشتر به رفتن نمانده است. هر چه به زمان رفتن نزدیک‌تر می‌شوم، قلبم بی‌تاب‌تر می‌شود… نمی دانم چه بنویسم و چگونه حس و حالم را بیان کنم. نمی‌دانم چگونه خوشحالی‌ام را بیان کنم و چگونه و با چه زبانی شکر خدای منان را به جای بیاورم.. نمیدانم چه شد که سرنوشت مرا به این راه پرعشق رساند. بدون شک شیرحلال مادرم، لقمه حلال پدرم و انتخاب همسرم و خیلی چیزهای دیگر در آن اثر داشته است…عمریست شب و روز را به عشق شهادت گذرانده‌ام و همیشه اعتقادم این بوده و هست که با شهادت به بالاترین درجه بندگی می‌رسم. خیلی تلاش کردم که خودم را به این مقام برسانم، اما نمی دانم که چقدر توانسته‌ام موفق باشم. چشم امیدم فقط به کرم خداوند و اهل بیت است و بس. امید دارم این روسیاه پرگناه را هم قبول کنند و به این بنده بد پرخطا نظری از سر رحمت بنمایند… که اگر چنین شد؛ الحمدلله رب العالمین.»

 

شهید محسن حججی در سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد  اصفهان به دنیا آمد و از جمله رزمندگان دلاور مدافع حرم بود که در خاک سوریه به شهادت رسید.

داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را کشته‌اند. او دهمین عضو از «لشکر زرهی ۸ نجف اشرف» بود که در خاک سوریه به شهادت رسید.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۱ مهر ۹۷، در دیدار خانواده شهید محسن حججی، این شهید والامقام را نشانه خدا و سخنگوی شهدای مظلوم و سر جدا، خواندند و با اشاره به حضور باشکوه و کم‌سابقه مردم در تشییع آن شهید، خاطرنشان کردند: خداوند به‌ واسطه مجاهدت محسن عزیز، ملت ایران را عزیز و سربلند کرد و او را نماد نسل جوان انقلابی و معجزه جاری انقلاب اسلامی قرار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فراگیر شدن نام برجسته، ممتاز و درخشان شهید حججی در سراسر کشور در اثر مجاهدت و شهادت مظلومانه او، گفتند: همه شهدای ما مظلوم‌اند و غیر از محسن شما، شهدای دیگری نیز هستند که دشمن، سر از تنشان جدا کرده و همگی در نزد خداوند، عزیز و صاحب درجات هستند اما خدای متعال بر اساس حکمت خود و خصوصیات این جوان، او را نماینده و سخنگوی این شهیدان کرد.

 

خون به ناحق ریخته «شهید محسن حججی» تداعی‌گر اوج معصومیت و مظلومیت مدافعان حرم و رزمندگان محور مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله است، از سوی دیگر روشنگر اوج جنایت، قساوت و شقاوت‌های تروریست‌های تکفیری است که با چراغ سبز آمریکا و متحدانش، دستان پلید حامیان ترور و جریان‌های افراطی به خون صدها هزار تن از مردم مظلوم سوریه و عراق آغشته شده است. بی شک آرامش، شجاعت، صلابت و معنویت معنادار «شهید حججی» تجلی فرهنگ اسلام ناب است.

شهید محسن حججی در سال ۱۳۹۱ ازدواج کرد، ثمر ازدواج وی پسری به‌نام علی است. وی روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ به اسارت دشمن درآمد و در روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد. آرامگاه شهید محسن حججی در گلزار شهدای شهرستان نجف‌آباد اصفهان قرار دارد.

 

 

۱۸ مرداد ماه روز شهادت محسن حججی را به عنوان « روز حماسه و ایثار نجف‌آباد » نام گذاری کرده‌اند، در همین راستا سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و هیأت همراه صبح امروز در ادامه سفرهای شهرستانی وارد نجف‌آباد شد.

 

 

استاندار اصفهان در بدو ورود به این شهر در گلستان شهدای همیشه جاوید شهرستان نجف‌آباد حاضر شد و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

 

وی با همراهی تنی چند از مسؤولان و معاونان در منزل شهید محسن حججی حضور یافت و با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434499

مهمترین اخبار ایران و جهان: