نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 10:05

خبرنگاران با تخصص وارد حوزه کاری شوند

زنجان-استاندار زنجان تاکید کرد: خبرنگاری حرفه‌ای بسیار حساس بوده، از این رو خبرنگاران باید با تخصص وارد حوزه کاری خود شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه نهمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان که در سالن همایش اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از وظایف مهم خبرنگاران در عصر حاضر، آگاهی‌بخشی به انسان‌ها است، گفت: با توجه به اینکه مبارزه با سوق یافتن به سمت سطحی‌نگری کاری بسیار سخت است، به همین خاطر خبرنگاران برای تحقق این امر باید متعهدانه وارد کارزار شوند.

وی با اشاره به اینکه ظهور شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا خبرنگاران از یکه‌تازی در عرصه فضای مجازی خارج شده و سختی کارشان دوبرابر شود، ادامه داد: همه ما به این موضوع اشرافیت داریم که خبرنگاری به لحاظ فیزیکی و روحی جزو مشاغل سخت به شمار می‌رود، این در حالی است که ظهور شبکه‌های متعدد اجتماعی در فضای مجازی نیز سختی این کار را دوچندان کرده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جامعه به واسطه جولان شبکه‌های اجتماعی به سمت سطحی‌نگری سوق یابد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم خبرنگاران در این زمینه، آگاه‌تر کردن انسان‌ها به واسطه اخبار متقنی است که تهیه می‌کنند و به هر میزان که این اخبار از صحت و سقم بالایی برخوردار باشد، به همان میزان مخاطبان به سمت خواندن اخبار آگاهی‌بخش روی خواهند آورد.

افشارچی با اشاره به اینکه همان‌طور که از مدیران انتظار داریم در حوزه کاری خود به صورت تخصصی وارد شده و ایده‌پردازی کنند، خبرنگاران نیز باید در عرصه‌ای که فعالیت می‌کنند از تخصص لازم و کافی برخوردار باشند، تصریح کرد: مخالف نقد منصفانه و انتقاد توأم با راهکار از سوی خبرنگاران نیستیم اما این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که یکی از ملزومات توسعه و پیشرفت در هر جامعه‌ای، امیدآفرینی است و خبرنگاران در این زمینه باید پیش‌قدم باشند.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه مطالبه‌گری در مسیر درست خود انجام شود، باید به امور تسلط داشته باشیم، یادآور شد: انتظار امروز ما از خبرنگاران و فعالان این عرصه آن است که با تسلط کافی بر امور وارد این حوزه شده و مطالبه‌گری از مدیران استان را از مسیر درست انجام دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433255

مهمترین اخبار ایران و جهان: