نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:52

تکمیل تونل دوم حیران در انتظار تامین اعتبار

اردبیل-مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تونل دوم حیران برای تکمیل و بهره‌برداری به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری بعدازظهر یکشنبه در بازدید از عملیات اجرایی تونل دوم حیران با بیان اینکه طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده است، اظهار کرد: تونل دوم حیران برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: کف‌برداری، زیرسازی، تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوارها و آبرو از کارهای باقی مانده که بر اساس پیش‌بینی‌ها این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و با تکمیل آن‌ها کاهش قابل توجه ترافیک در مسیر اردبیل- آستارا و بلعکس و صرفه‌جویی زیادی از وقت و سوخت را شاهد خواهیم بود و ایمنی تردد هم در این مسیر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین با اشاره به توسعه شبکه بزرگراهی در شمال استان اردبیل ادامه داد: در تلاش هستیم تا عملیات بهسازی و تعریض جاده ۲۰ کیلومتر از پارس‌آباد –سربند با پرداخت مطالبه پیمانکار پروژه سرعت بگیرد و تا پایان امسال به اتمام برسد.

حیدری درباره تعریض و چهار بانده کردن جاده سربند-مشگین‌شهر هم گفت: برای تکمیل این طرح هم از محل پیوست بودجه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۲۰ کیلومتر از این جاده امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره تعریض و بهسازی بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر افزود: مؤسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تأمین اعتبار لازم، این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه بهسازی جاده کریق - آرموداق به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است، گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان از مهمترین مزایای این طرح است ضمن اینکه تکمیل این مسیر فاصله اردبیل تا مرکز کشور را ۱۱۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395811

مهمترین اخبار ایران و جهان: