نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:25

جهاد اسلامی: تنها در صورت آزادی اسرایمان با تشکیلات خودگردان گفت‌و‌گو می‌کنیم

زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین گفت که تنها در صورت آزادی اسرای این جنبش از سوی تشکیلات خودگردان حاضر به شرکت در نشست قاهره خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین امروز (یکشنبه) در سخنانی شرط حضور در نشست گروههای فلسطینی در قاهره را آزادی اسرای این جنبش نزد تشکیلات خودگردان اعلام کرد.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، او گفت: «بازداشت‌هایی که تشکیلات علیه کادر و اعضای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری انجام داده، دیدار رهبران [گروههای فلسطینی] را در معرض شکست قرار داده است».

گروههای فلسطینی در ابتدای ماه جاری میلادی خبر دادند که دولت مصر از آن‌ها برای حضور در نشستی در قاهره در تاریخ ۳۰ جولای (یهشت مرداد) دعوت کرده است. پیش از آن دعوت محمود عباس از رهبران گروههای فلسطینی برای حضور در رام‌الله بی پاسخ مانده بود.

شرط زیاد النخاله برای حضور در نشست قاهره در حالی است که بازداشت اعضای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری همچنان ادامه دارد و از سوی دیگر در حالیکه دادگاه فلسطین حکم به آزادی «ولید ملایشه» (۳۴ ساله) و «محمد ولید براهمه» (۳۷ ساله) دو تن از اعضای ارشد جهاد اسلامی در کرانه باختری را صادر کرده است، اما نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان از آزادی این دو فرد خودداری می‌کنند.

«دلال سلامه» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز در واکنش به شروط جهاد اسلامی گفت: «مکان مناسب برای طرح چنین موضوعاتی میز گفت‌و‌گو است، وگرنه دعوت به نشست دیگر چه معنایی دارد».

از سوی دیگر یکی از رهبران جنبش حماس به وبگاه العربی الجدید گفت که موضع این جنبش شرکت در نشست قاهره و پاسخگو بودن طرف‌های مختلف شرکت کننده در این نشست است.

او تأکید کرد که نشست قاهره باید منجر به یک برنامه عملی واحد برای مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و اجرای توافقات پیشین شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395499

مهمترین اخبار ایران و جهان: