نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 10:06

طرح‌ ویژه کنترل ترافیک در ایام ماه محرم در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: طرح‌ ویژه کنترل ترافیک در سه شیفت قبل از ظهر، بعد از ظهر و شب توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در اردبیل اجرا می‌شود.

سرهنگ سید حجت فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش اظهار کرد: طرح ویژه کنترل ترافیک در سه شیفت قبل از ظهر، بعد از ظهر و شب با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی برای هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و تسهیل عبور و مرور در محیط‌های پیرامونی محل برگزاری مراسم‌های عزاداری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه متولیان هیأت‌های عزاداری از برپایی موکب‌ها در معابر اصلی جدا خودداری کنند، افزود: برابر مفاد آئین نامه راهنمایی و رانندگی عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌ها و جمعیت ممنوع است لذا رانندگان به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه بافاصله مناسب از دسته‌های عزاداری حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با اشاره به حضور دسته‌های عزاداری در معابر گفت: دسته‌های عزاداری باید با بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علائم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروان‌های عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری نیز اقدام کنند و همچنین مسیرهای لازم برای تردد خودروهای امدادی همواره مد نظر قرار گیرد.

سرهنگ فتاحی بیان کرد: عابرین پیاده در حین عبور از عرض معابر حتماً با لحاظ موارد ایمنی تردد کنند و با توجه به رنگ و لباس تیره عزاداران حسینی و تاریکی هوا، رانندگان در تمامی موارد مخصوصاً در شب مواظب تردد عابرین پیاده باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جهت برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری حسینی، پلیس عاشورایی راهنمایی و رانندگی در کنار مردم و با مردم است تا عزاداران و همشهریان در کمال آرامش و آسودگی خیال در امنیت کامل تردد کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394355

مهمترین اخبار ایران و جهان: