نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 13:04

رسانه حلقه میان مردم و حاکمیت در نقد منصفانه

اهواز - معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: رسانه‌ها وتو کننده روایت‌های نادرست و حلقه‌ای بین حاکمیت و مردم در مقام نقد منصفانه و مطالبه‌گری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله افرازه شهاوند پیش از ظهر امروز شنبه در مراسم روز خبرنگار در اهواز اظهار کرد: چنین انتظاری نداریم که رسانه‌ها همه چیز را به نفع نظام و حاکمیت جلوه دهند چون مشکلاتی نیز وجود دارد.

شهاوند افزود: مهمترین مقام خبرنگار و همه افرادی که در حوزه آگاهی بخشی فعالیت می‌کنند؛ مقام انصاف و روشنگری است که تعالی و پیشرفت روحی و فرهنگی جامعه را به همراه دارد.

معاون سیاسی استاندار خوزستان یادآور شد: خبرنگار در مقام ایفای نقش اجتماعی خود بهترین ناظر بر عملکرد مدیران باید باشد و در مقام روایتگری، رسانه‌ها باید در مقابل روایتگری‌های نادرست ایفای نقش کنند.

وی اظهار کرد: زمانی که هجمه رسانه‌ای دشمنان زیاد می‌شود و این نقش رسانه‌ها است که می‌توانند افکار عمومی را مدیریت کند. اصحاب رسانه رسالت سنگینی دارند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تاکید کرد: رسانه‌ها وتو کننده روایت‌های نادرست و حلقه‌ای بین حاکمیت و مردم در مقام نقد و مطالبه گری هستند.

شهاوند گفت: بین مطالبه‌گری و تخریب و بین مطالبه‌گری و توهین موارد را رعایت کنیم. در مقاطع مختلف رسانه‌های خوزستان در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند و نظام و حاکمیت باید قدردان این تلاش‌ها باشد. از این مقام زیبنده باید صیانت کنید و ما نیز وظیفه داریم در کنار شما باشیم.

شهاوند با بیان اینکه در اغتشاشات مطالب زیادی در زمینه بی‌عدالتی جنسیتی نوشتند، گفت: بر اساس آمار خودشان، ایران رشد ۵۵ تحصیلی در حوزه تحصیلات تکمیلی داشته است و ۹۵ درصد متخصصان زنان و زایمان، زن هستند و بیش از ۳۵ درصد جراحان ایران نیز زن هستند.

وی در زمینه سلاح گرم گفت: باید هزینه قانونی و قضائی استفاده از سلاح بالا برود تا کسی جرأت نکند دست به سلاح ببرد. سلاح در زمینه امنیت اجتماعی و امنیت عمومی بازیگری می‌کند. اگر قاچاق سلاح صورت می‌گیرد بخشی هدفمند و امنیتی است و بخشی معیشتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437999

مهمترین اخبار ایران و جهان: