نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 16:02

۱۳ هزار فرصت شغلی در سامانه «جستجوی مشاغل» ثبت شد

ساری- مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سامانه جست‌وجوی شغل، ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با ظرفیت ۱۰۰ هزار شغل ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید ملک ظهر شنبه در چهارمین جلسه شورای اشتغال مازندران با بیان اینکه وزارت کار به سامانه جست‌وجوی اشتغال نظارت می‌کند اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه برطرف‌کردن نیاز کارفرماها و کاریابی‌ها با شناسایی نیروی کار است همچنین اتصال نیروی کار به کارفرماها صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: هدف دولت از سامانه جست‌وجوی شغل طبق آئین کاریابی‌ها، نظارت بر فعالیت کاریابی‌ها و کارفرماهاست.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گسترش چتر خدمات کاریابی به عموم مخاطبان (کارجویان، کارفرمایان)، رصد و پایش تغییر و تحولات بازار کار و رفع ناترازی های موجود، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و دسترسی به اطلاعات صحت سنجی شده هردو طرف بازار کار و اطلاعات ثبتی مبنا را اهداف اصلی راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل عنوان کرد.

وی به مزایای سامانه جستجوی شغل اشاره کرد و افزود: امکان ثبت نام و بارگذاری رزومه شغلی توسط بیکاران، مشاهده فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، انتخاب سریع فرصت شغلی مورد نیاز کارفرمایان، کاهش هزینه و مدت زمان جستجوی شغل و بهبود رضایت شغلی و افزایش بهره وری نیروی کار از مزایای استفاده برای بیکاران و امکان ثبت نام مستقیم کارفرمایان متقاضی جذب نیروی کار، ثبت فرصت‌های شغلی مورد نیاز کارفرمایان در سامانه، امکان جستجو در بانک اطلاعاتی رزومه‌های ثبت شده بیکاران برای کارفرمایان، انتخاب سریع نیروی کار مورد نیاز توسط کارفرمایان و به حداقل رساندن اشتباهات در فرآیند استخدام نیروی کار جدید از مزایای استفاده برای کارفرمایان است.

ملک درباره آخرین وضعیت عملکرد سامانه جستجوی شغل در کل کشور از اول خردادماه تا ۲۰ مردادماه امسال خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار کارجو و ۵ هزار و ۷۲۳ کارفرما در این سامانه ثبت‌نام کردند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با ظرفیت ۱۰۰ هزار شغل در سامانه جست‌وجوی شغل خبر داد و گفت: ۱۸ هزار و ۱۳۸ معرفی‌نامه صادر شده و ۶ هزار نفر بکارگیری شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438355

مهمترین اخبار ایران و جهان: