نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:57

رئیس جمهور لهستان بدون نقاب؛ چرا توقف مسکو در کی‌یف ارزان‌تر است؟

رئیس جمهور لهستان همتای روس خود را به تلاش برای تسخیر اروپا متهم و تاکید کرد که باید در کی‌یف، مسکو را متوقف کرد زیرا این کار در اوکراین هزینه کمتری دارد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان ضمن اظهار نظر درباره مخالفت محافظه‌کاران آمریکایی با ارسال سلاح و کمک نظامی بیشتر به اوکراین، مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد اروپا را تسخیر و تصرف کند!

دودا در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست اظهار کرد: موضوع خیلی ساده است. در حال حاضر، امپریالیسم روس را می‌توان با هزینه‌ای کمتر متوقف کرد چون سربازان آمریکایی کشته نمی‌شوند!

وی عملیات نظامی روسیه در اوکراین را «تجاوز» توصیف کرد و مدعی شد: اگر تجاوز روسیه حالا متوقف نشود، بهای خیلی زیادی برای توقف آن پرداخت خواهد شد. پوتین به‌دنبال احیای «قلمرو تزاری» است.

رئیس جمهور لهستان گفته است که غرب باید هم‌اکنون در اوکراین روسیه را متوقف کند قبل از آنکه «خون سربازان آمریکایی ریخته شود و برای احیای صلح و آزادی در جهان، جان‌شان را در اروپا از دست بدهند!»

وی همچنین مدعی شد که پذیرش اوکراین در ناتو، بهترین راه برای متوقف کردن کرملین است. او اذعان کرد از اینکه در جریان اجلاس ماه گذشته ناتو در ویلینیوس، پایتخت لیتوانی، کی‌یف دعوت‌نامه رسمی این ائتلاف نظامی را دریافت نکرده، ناامید شده است. وی همچنین گفت که برای متقاعد کردن دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جهت اطمینان از ارسال دعوت‌نامه برای کی‌یف در سال آینده، برنامه‌هایی دارد.

در این بین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چهارشنبه هفته گذشته در واکنش به آنچه تهدید فزاینده از جانب آمریکا و متحدان اروپایی‌اش خواند، گفت که مسکو نیروهای خود را در امتداد مرزهای غربی این کشور تقویت خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437855

مهمترین اخبار ایران و جهان: