نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:52

رویت پهپاد «اوخوتنیک اس-70» با جنگنده «میگ-29» روسیه

رسانه‌ها از پرواز آزمایشی پهپاد روسی «اوخوتنیک» ملقب به «شکارچی» روسیه همراه با جنگنده «میگ-29» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از پرواز پهپاد روسی «اوخوتنیک اس-۷۰» روسیه همراه یک جنگنده «میگ-۲۹» این کشور خبر دادند.

وبگاه «اروتایم» روز یکشنبه به ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی  اشاره کرد که یک فروند پهپاد اوخوتنیک جلوتر از یک میگ-۲۹ در حال پرواز آزمایشی است.

این پهپاد از موتور توربوجت بهره می‌برد و پیش بینی می‌شود سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت و برد ۶۰۰۰ کیلومتر داشته باشد.  وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که این پهپاد مجهز به هدف گیر الکترواپتیکی و سایر تجهیزات شناسایی است و تا ۲.۸ تن سلاح حمل می‌کند.

 

این پهپاد رادار گریز اولین پرواز خود را در آگوست ۲۰۱۹ را همراه با یک فروند جنگنده «سوخو-۵۷» انجام داد. این پهپاد در ژانویه ۲۰۲۱ با استفاده از بمب‌های ۵۰۰ کیلوگرمی هدفی را با دقت منهدم کرد.

خبرگزاری روسی «تاس» اعلام کرده که تولید انبوه این پهپاد سال ۲۰۲۵ در کارخانه هوانوردی «نووسیبیرسک» شروع می‌شود. پیشتر گفته شده بود سال ۲۰۲۴ تولید انبوه این پهپاد شروع می‌شود.

 

چندی قبل یک وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی نوشت، پهپاد اوخوتنیک روسیه، ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا را بسیار گیج کرده است. این پهپاد حملات در عمق و ماموریت‌های بازبینی را انجام خواهد داد که به نیروی هوایی روسیه امکان می‌دهد یگان‌های رزم هوایی رادارگریز خود را چند برابر کند. حداکثر چهار فروند اوخوتنیک می‌تواند با سوخو-۵۷ پرواز کند.

این پهپاد ممکن است دارای عناصری از هوش مصنوعی باشد. «نیکولای دولژنکوف» از طراحان ارشد نظامی روسیه گفت: «از دیدگاه ما، هوش مصنوعی توانایی یک ماشین برای تصمیم گیری در یک محیط به سرعت در حال تغییر بدون دخالت اپراتور است.»

این پهپاد همچنین می‌تواند داده‌های هدف‌گیری را برای حملات موشکی دقیق‌تر به هواپیمای سرنشین‌دار ارسال کند. آماده شدن این پهپاد می‌تواند قدرت قابل توجهی به یگان هوا فضای روسیه دهد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395899

مهمترین اخبار ایران و جهان: