نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 00:22

برپایی نمایشگاه صنایع دستی برای زوار اربعین حسینی در ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: غرفه های صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی برای آشنایی زوار اربعین با آداب و رسوم استان ایلام برگزار خواهد شد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: شناخت و معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایلامی و آشنایی زوار با فرهنگ و آداب و رسوم ، سوغات ، صنایع دستی و غذا‌های محلی از اهداف برپایی نمایشگاه بوده و افزایش توان اقتصادی هنرمندان نیز در دستور کار است. 

وی افزود: تردد میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) از استان ایلام، این فرصت را ایجاد کرده است که ضمن خدمات‌رسانی به زائران، مجالی برای آشنایی با صنایع‌دستی و سوغات محلی استان ایلام در بین زوار باشد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: در فرصت کنگره عظیم عاشورا در صدد معرفی آثار تمدنی و تاریخی استان ایلام در ابعاد مختلف هستیم. 

وی با بیان اینکه معرفی صنایع دستی استان ایلام در غرفه‌های مختلف انجام می‌شود گفت: مهیا کردن امکان تهیه و خرید سوغات استان ایلام در غرفه‌های برپایی برای زوار اربعین حسینی در نمایشگاه فراهم می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، تمامی محصولات این نمایشگاه‌ها با هماهنگی به عمل آمده با صنعتگران با تخفیف ویژه ارائه می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422599

مهمترین اخبار ایران و جهان: