نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 16:17

اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح برگزار شد

اردبیل- در آستانه برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح، پیشکسوتان و بازنشستگان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این اجلاسیه که ظهر سه شنبه در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: در زیرمجموعه دبیرخانه کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل کمیته شهدای نیروهای مسلح فعالیت خود را بیش از دو سال است آغاز کرده و در قالب ۴۲ جلسه هماهنگی سعی شده تا این رویداد معنوی با شکوه هرچه تمامتر برگزار شود.

سردار سیدعلی تدین خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی این کمیته ۱۶ نفر با هماهنگی مطلوب روند برگزاری این اجلاسیه را به پیش بردند که در همین راستا نیز ۳۳ یادواره شهدا در قالب «آبروی کوچه‌ها و افتخار محله» برگزار تا از خانواده شهدای نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مرزبانی و بسیج تجلیل و تکریم شود.

وی گفت: در همین راستا چهار نمایشگاه فرهنگی برپا شده و از ۱۸ پوستر کتاب و آثار هنری رونمایی شده است.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: در قالب این اجلاسیه تجلیل از ۶۹۷ ایثارگر و خانواده شهدای نیروهای مسلح برگزار و ۵۱۲ دیدار با جانبازان و ایثارگران نیز در این مدت انجام شده است.

تدین بیان کرد: ۱۲ محفل قرآنی، ۱۵ محفل شعرخوانی و خاطره گوئی و ده‌ها آئین ختم قرآن با مشارکت ۱۸۰ نفر در قالب این کمیته برگزار شده است.

وی حمایت از ۱۲۰ مقاله و پایان نامه را به همراه تولید آثار دیجیتال و پویانمایی و اجرای طرح سرگذشت پژوهشی شهدا یادآور شد و تصریح کرد: به نیت این شهدا ۲۰ طرح محرومیت زدایی با همکاری بسیج سازندگی اجرایی و عملیاتی شده است.

فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل نقش شهدای نیروهای مسلح را نقش بی بدیل در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: اکثر مأموریت این نیروها در مناطق عملیاتی و در سخت‌ترین شرایط جنگی بوده که توانستند مأموریت خود را به شایستگی انجام دهند.

تدین افزود: امروز نیز نیروهای مسلح اعم از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و مرزبانی با دفاع از حیثیت و ناموس این کشور سعی در تأمین امنیت پایدار داشته و با قدرت بازدارندگی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421955

مهمترین اخبار ایران و جهان: