نیوز سیتی!
31 تیر 1402 - 23:18

سفارت روسیه در واشنگتن: آمریکا مسئول کشتار خبرنگاران روس است

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا مسئول حمله نیروهای مسلح اوکراینی به روزنامه نگاران روس با استفاده از مهمات خوشه‌ای است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا مسئول حمله نیروهای مسلح اوکراینی به روزنامه نگاران روس با مهمات خوشه‌ای است.

در جریان حمله نیروهای مسلح اوکراینی به خبرنگاران، «روستیسلاو جوراولیو» خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک کشته شد.

در بیانیه سفارت روسیه آمده که مقامات آمریکایی مدعی بودند که اوکراینی‌ها این تسلیحات را به صورت مسئولانه استفاده خواهند کرد اما درستی این کلمات برای همگان آشکار شد و کاربرد مهمات خوشه‌ای توسط اوکراین علیه شهروندان غیرنظامی نشان از آن دارد که واشنگتن کنترل دست نشانده‌هایش را از دست داده است».

سفارت روسیه تاکید کرد: «نیروهای مسلح اوکراینی در حالت ناامیدی شدیدی به دلیل وضعیت سخت جبهه‌ها هستند به همین دلیل به سوی اقدامات وحشیانه‌تر می‌روند».

در ادامه درگیری‌های روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه روز شنبه از کشته شدن یک خبرنگار خود در جبهه‌های جنگ به دلیل حملات اوکراین با بمب‌های خوشه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک خبرنگار حوزه دفاعی روسیه روز شنبه بر اثر بمباران نزدیک خط مقدم در منطقه «زاپروژیا» در جنوب شرقی اوکراین کشته و سه خبرنگار دیگر روس مجروح شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای به  این خبرنگاران حمله کرده است.

ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی، ارسال مهمات خوشه‌ای به کی یف را مورد تأیید قرار داد و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام را چاره موقت خواند که به تولید نظامی اجازه دهد که با افزایش چشمگیر تقاضا هماهنگ شود زیرا واشنگتن و کی‌یف هر دو با کمبود مهمات متعارف و معمولی مواجه شده‌اند.

بمب‌های خوشه‌ای که در بیش از ۱۲۰ کشور غیرقانونی شناخته شده، در هوا بر فراز یک هدف منفجر می‌شود و دهها تا صدها بمب کوچکتر را در منطقه‌ای به بزرگی چندین زمین فوتبال رها می‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1393399

مهمترین اخبار ایران و جهان: