نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 12:38

مطالبات و خواسته های مسئولان و مردم در خصوص استان ایلام باید راهبردی باشد

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: مطالبات و خواسته های مسئولان و مردم در خصوص طرح های استان باید راهبردی باشد که تأثیر آن را تا ۱۵ سال آینده در ایلام ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سردار قدرت الله کریمیان جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام صبح امروز در نشست شورای اداری استان ایلام، اظهار کرد: مطالبات و خواسته های مسئولان و مردم در خصوص طرح های استان باید راهبردی باشد که تأثیر آن را تا ۱۵ سال آینده در ایلام ببینیم و در راستای نیازمندی های امروز و آینده استان باشد. 

وی افزود: مردم استان با حضور ریاست جمهوری در ایلام به طور قطع استقبال بسیار خوبی از وی انجام خواهند داد، مردم گلایه مندی هایی دارند ولی اثبات کردند پای نظام و آرمان های انقلاب اسلامی پایبند هستند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه اربعین حسینی پیشران توسعه استان است، گفت: طرح هایی که در حوزه اربعین در استان انجام می شود در راستای توسعه استان است و بخشی از توسعه کشور با نگاه به گذرگاه اربعین باشد.

وی گفت: راه اربعین و زیرساخت های آن زمینه ساز توسعه استان و نیازمند توجه ویژه است و امیدواریم در اجرای این طرح ها و زیرساخت ها تسریع داده شود.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه باید نگاه دولت به استان، اربعین و گذرگاه مهران یک نگاه ویژه باشد، یادآور شد: از سرمایه گذاری در حوزه اربعین باید حمایت شود البته اقدامات خیلی خوبی در حوزه اربعین در استان انجام گرفته و دولت های قبلی هم در خصوص این موضوع اقداماتی داشته اند.

وی تصریح کرد: انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور به استان با توجه به میزان تولیدات نفت و گاز در ایلام یک کار درخور و شایسته بود، گفت: ایجاد دانشگاه نفت می تواند پرورش دهنده توان علمی در این حوزه باشد و در حوزه نفت و گاز نقش آفرینی کند.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با اشاره به اینکه استان از نظر منابع خدادادی استانی غنی است، افزود: در حوزه گردشگری و کشاورزی استان ایلام حرف های زیادی برای گفتن دارد که باید در این زمینه با نگاه به آینده کار شود. 

سردار کریمیان در پایان گفت: زیرساخت های مرزی در این استان باید مورد توجه قرار گیرد و امری راهبردی است، توسعه فرودگاه ایلام، رفع فرسودگی شبکه آب و فاصلاب و توجه به کاشت گونه های مقاوم درختی در استان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه مسئولان در راستای ترسیم آینده بر مبنای امروز قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام  ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426811

مهمترین اخبار ایران و جهان: