نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 12:08

انتخابات حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم ‌الکترونیکی برگزار خواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر حضور پرشور مردمی در انتخابات ۱۴۰۲ گفت: انتخابات حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم به شکل الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان و رئیس ستاد انتخابات استان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار داشت: انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید و ایثارگری ایثارگران و آزادگان است و همه مردم برای پایداری این نظام مقدس هزینه داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی "مردم‌سالاری دینی" است، گفت: به طور میانگین هر ساله یک انتخابات در کشور برگزار شده و این موضوع به این معنی است که سرنوشت مردم به دست خودشان در این نظام رقم می‌خورد و همه حق انتخاب دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری سبب ناامیدی دشمنان خواهد شد گفت: دشمنان تلاششان این است که مردم را ناامید کنند و هدف آن‌ها این است که اهمیت انتخابات را کم جلوه دهند ولی مردم مثل همیشه آن‌ها را ناامید خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این انتخابات برای نخستین بار پیش ثبت نام نامزدهای انتخاباتی از 16 مرداد به مدت هفت روز برگزار خواهد شد ابراز کرد: پیش ثبت‌نام با این هدف در این دوره اجرا خواهد شد که فرصت لازم برای راستی آزمایی مدارک نامزدهای انتخاباتی باشد.

رفیعی گریزی به رد شدن طرح افزایش نماینده مجلس در سطح استان زد و گفت: مجلس به این موضوع رأی مثبت نداد اگرچه برای برخی از استان‌ها افزایش نمایندگان رخ داد. دلیل مجلس برای عدم تصویب شش نماینده کردن استان زنجان موضوع جمعیتی آن بود.

وی اضافه کرد: بنابراین این دوره انتخابات هم همانند دوره های گذشته، نامزدهای انتخاباتی در چهار حوزه انتخاباتی برای به دست آوردن پنج کرسی رقابت خواهند کرد. حوزه انتخاباتی زنجان و طارم دو نماینده، شهرستان‌‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه یک نماینده، شهرستان خدابنده یک نماینده و نهایتاً شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود یک نماینده است.

الکترونیکی برگزار شدن انتخابات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در ادامه گریزی به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در برخی از مناطق زنجان زد و تشریح کرد: انتخابات حوزه‌های انتخابیه زنجان و طارم به شکل الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی به اصلاح یک موضوع در انتخابات سال جاری در استان زد و گفت: دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق که پیش از این در حوزه ماهنشان و ایجرود قرار داشتند، در انتخابات امسال قرار است در حوزه انتخابیه شهرستان زنجان شرکت کنند.

رفیعی از افزایش 15 درصدی نظرسنجی مردم زنجان در سال جاری نسبت به سال 98 برای حضور پرشور در انتخابات خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات دو ساله اخیر دولت سیزدهم در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی سبب افزایش رضایتمندی مردم نیز شده است.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که رضایتمندی مردم در تمامی حوزه ها افزایش یابد و قبول داریم همچنان مشکلاتی وجود دارد. به تمامی مدیران و فرمانداران تأکید کرده‌ایم که در راستای افزایش رضایتمندی مردم تلاش هایتان را افزایش دهید و پاسخگوی گلایه‌های مردمی باشید‌.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1426711

مهمترین اخبار ایران و جهان: