نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 10:02

روز غم انگیز استاد بزرگ روسی مقابل شطرنجباز ۱۷ ساله ایران

فدراسیون بین‌المللی شطرنج با انتشار عکسی، به روز سخت جام جهانی ۲۰۲۳ باکو که با پیروزی بزرگ ملی‌پوش ایران در نبردی ۶ ساعته برابر استاد بزرگ روسیه همراه بود، اشاره کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی ۲۰۲۳ شطرنج در حالی به میزبانی باکو پیگیری می شود که دور دوم این رقابت ها با حذف زوج قدرتمند شطرنج و قهرمانان سه دوره رعد اسا جهان همراه بود، حذف هایی که یکی از آنها توسط بردیا دانشور ملی پوش جوان ایرانی رقم خورد.

در چارچوب این رقابت ها و از مرحله دوم، بردیا دانشور که ریتینگ ۲۵۷۷ را در اختیار دارد روز گذشته مقابل «الکساندرگریشوک» سوپر استاد بزرگ روسیه صاحب برتری شد و به عنوان سومین ایرانی به مرحله سوم راه یافت. دانشور در حالی صاحب این پیروزی شد که حریف نامدارش صاحب ریتینگ ۲۷۳۶ است.

فدراسیون بین المللی شطرنج از روز مسابقات جام جهانی باکو که طی آن دانشور موفق به کنار زدن سوپر استاد بزرگ روسی شد به عنوان «روز سخت» یاد کرده است به خصوص که در این روز بازیکن نامدار دیگری «اترینا لاگنو» نیز حذف شد.

فیده با این جمله که «یک روز سخت در جام جهانی باکو در حالی که گروه دیگری از بازیکنان قوی حذف شدند، از جمله زوج قدرتمند شطرنج و قهرمانان سه دوره رعد اسا جهان، الکساندر گریشوک و کاترینا لاگنو»، به رقابت بردیا دانشور مقابل حریف مدعی روسی او اشاره داشته است.

روز غم انگیز استاد بزرگ روسی مقابل شطرنجباز ۱۷ ساله ایران

در این گزارش آمده است: سرنوشت گریشوک پس از یک نبرد طاقت فرسا شش ساعته در چهار دور پلی آف مشخص شد. اودر آخرین دیدار مقابل بردیا دانشور یک برنده را از دست داد و اینگونه تسلیم شد. بدین ترتیب روز الکساندر گریشوک به روزی غم انگیز تبدیل شد زیرا او حذف شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده با اشاره به اینکه بردیا دانشور با رتبه ۲۵۷۷ ایران رقیب سرسختی برای گریشوک بود، به روند رقابت دو بازیکن اشاره شه و تاکید کرده این رقابت پایانی غم انگیز برای گریشوک و پیروزی قهرمانانه برای قهرمان ۱۷ ساله شطرنج ایران بود.

دانشور در دور سوم مسابقات جام جهانی باکو باید به مصاف «سالم صالح» رفت.

پرهام مقصودلو و سید محم امین طباطبایی دو شطرنجباز دیگر ایران در دور سوم جام جهانی باکو هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426255

مهمترین اخبار ایران و جهان: