نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 12:37

رفع تصرف ۴۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی شمیرانات

شمیرانات- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات از اجرای یک فقره حکم قطعیت یافته قضایی، قلع و قمع مستحدثات و رفع تصرف در پلاک چهار حاجی آباد از اراضی منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید جویباری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی متعلق به بیت المال مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در پلاک چهار حاجی آباد شهرستان شمیرانات رفع تصرف شد.

جمشید جویباری با اشاره به اینکه ارزش ریالی این اراضی بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد می‌باشد افزود: در این اراضی منابع طبیعی، سودجویان متصرف اقدام به دیوار کشی و احداث بنا کرده بودند.

وی افزود: این اراضی در راستای حکم قطعیت یافته قضائی اجرا احکام رود بار قصران جهت رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات با همکاری عوامل انتظامی کلانتری رودبار قصران وبا حضور نماینده اجرا احکام از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

جویباری تصریح کرد: با توجه به اینکه اراضی ملی و دولتی جز انفال و متعلق به بیت المال مردم می‌باشد اداره منابع طبیعی شهرستان شمیرانات با برگزاری گشت‌های مستمر نظارت کامل بر حفظ و حراست اراضی ملی را به عمل آورده و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

این مقام مسئول گفت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415255

مهمترین اخبار ایران و جهان: