نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 21:04

زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر استان بوشهر تامین شود

بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز عشایر استان بوشهر تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل امور عشایر بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های آموزشی، تأمین آب و برق برای عشایر یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: مناطق عشایری استان بوشهر به ویژه در زیرساختی باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار بگیرد و در راستای تعلیف دام عشایر حمایت از طرح‌های مرتع‌داری یک الزام است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری جایگاه عشایر در عرصه‌های مختلف جامعه را مهم و اثرگذار دانست و افزود: جامعه عشایری به عنوان سرمایه بزرگ کشور محسوب می‌شوند و اگر برنامه‌ریزی صحیح صورت نگیرد این سرمایه دچار ضرر و مشکل می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری نقش عشایر در تأمین اقتصادی کشور را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: کمبود آب و علوفه دام از مهم‌ترین مشکلات دامداران عشایر است که باید در حل مشکلات این قشر مهم جامعه چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر حل مشکلات و تحقق مطالبات جامعه عشایری تصریح کرد: مشکلات عشایر باید در اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد و هر گونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری ممکن است زمینه‌ساز دلسردی شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت سازمان امور عشایر در جامعه اسلامی را بسیار سنگین دانست و تأکید کرد: علاوه بر طرح‌های حمایتی لازم است برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در حوزه عشایر تدوین و به‌صورت منظم و منسجم اجرایی شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری نقش عشایر در تأمین امنیت غذایی جامعه را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان عشایر مستعد، آگاه و باهوش هستند و باید از فضای آموزشی و امکانات خوب بهره‌مند باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1403299

مهمترین اخبار ایران و جهان: