نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 09:27

شناگران ایران در مسابقات جهانی به کسب مدال فکر نمی‌کنند

رئیس کمیته فنی شنا با اشاره به حضور دو نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: این حضور به واسطه کسب رکورد ورودیه انجام می‌شود اما کماکان به فکر مدال در این رقابت‌ها نیستیم.

حمیدرضا اسکندریون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اعزام دو نماینده از ایران به مسابقات شنا قهرمانی جهان در ژاپن گفت: تا پیش از این حضور ایران در این رقابت ها با سهمیه وایلد کارت فدراسیون جهانی میسر می شد اما چندسالی است که شناگرمان بدون نیاز به این سهمیه و با کسب رکورد ورودی لازم، راهی مسابقات قهرمانی جهان می شوند.

وی ادامه داد: برای این دوره مسابقات قهرمانی جهان هم سه شناگر ایران حدود چهارماه پیش از حضور در رقابت های بین المللی ترکیه، به رکورد لازم به عنوان ورودیه دست یافتند. البته بنا به شرایط تصمیم به اعزام تنها دو شناگر به مسابقات قهرمانی جهان گرفته شد.

رئیس کمیته فنی شنا تصریح کرد: از میان سه شناگری که ورودیه مسابقات جهانی را کسب کردند مهرشاد افقری سال گذشه در رویداد جهانی شرکت داشت.از طرفی فدراسیون جهانی شنا برای این اعزام، ایران را حمایت مالی می کند. این حمایت فقط برای دو شناگر پاسخگو بود. بنابراین تصمیم به اعزام سامیار عبدلی و هومر عباسی گرفته شد که در ترکیه علاوه بر کسب ورودیه جهانی، موفق به جابه جایی رکورد هم شدند.

اسکندریون در همین زمینه تاکید کرد: این دو شناگر جزو گزینه های اعزامی به بازی های آسیایی هم هستند و این مسئله هم در انتخاب آنها بی تاثیر نبود. البته افقری هم یکی از همین گزینه هاست اما همانطور که گفتم او در دو رویداد جهانی شرکت داشته و بهتر بود فرصت برای کسب تجربه جهانی را به عبدلی و عباسی بدهیم.

وی در مورد شرایط نمایندگان شنا ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: به خاطر بازی های آسیایی و آماده سازی حضور در این بازی ها، شناگران در اردو بوده اند بنابراین از آمادگی نسبی خوبی برخوردار هستند اما با این حال در رقابت های قهرمانی جهان به مدال فکر نمی کنیم. سطح مسابقات خیلی بالاتر از آن است که ایران به دنبال مدال آوری و نتیجه گیری در آن باشد اما مسلم است که حضور در این رویداد و رقابت با بزرگان جهان، تجربه خیلی خوبی است.

رئیس کمیته فنی تاکید کرد: شناگران ایران به مرحله ای رسیده اند که در مسابقات بین المللی موفق به جابه جایی رکورد ملی می شوند. این نتیجه حضور در همین رویدادهای بزرگ است که امروز از آن برای آماده سازی بهتر برای حضور در بازی های آسیایی استفاده می کنیم.

اسکندریون با یادآوری اینکه شنا ایران در بازی های آسیایی چهار نماینده خواهد داشت، گفت: بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان اردوهای مان را برای این بازی ها پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سامیار عبدلی و هومر عباسی به منظور حضور در مسابقات شنا قهرمانی جهان امروز چهارشنبه عازم ژاپن می شوند. حمیدرضا اسکندریون به عنوان مربی این دو شناگر را همراهی می کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1371111

مهمترین اخبار ایران و جهان: