نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:59

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش

جزیره کیش به‌دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تفریحی زیاد، هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

همین امر باعث ایجاد هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی برای استراحت مسافران شده است. وقتی صحبت از سفر به کیش و اقامت در هتل‌های آن به میان می‌آید، نمی‌توان از امکانات و واحدهای اقامتی مجهز هتل داریوش و هتل ترنج کیش غافل شد. مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش، که جزو هتل‌های پنج ستاره این جزیره زیبا هستند، کار آسانی نیست، زیرا این دو هتل ازجمله هتل‌های لوکس، مجلل و مجهز محسوب می‌شوند. با توجه به کیفیت خدمات، امکانات بالا و داشتن واحدهای اقامتی متنوع و زیبا در هر دو هتل داریوش و ترنج کیش، در این مطلب به مقایسه آنها می‌پردازیم تا بتوانید مطابق با الویت‌ها، سلیقه و نیازهای خود یکی از آنها را برای اقامت در کیش انتخاب کنید. 

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر معماری

برای بسیاری از افراد سبک معماری، نوع چیدمان و دکوراسیون هتلی که انتخاب می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای انتخاب بین هتل داریوش و هتل ترنج کیش، می‌توانید به سبک معماری آنها توجه داشته باشید. در ساخت هتل داریوش کیش از سبک معماری تخت جمشید شیراز الهام گرفته شده است، به‌گونه‌ای که وقتی وارد این هتل زیبا می‌شوید، قصر شاهان هخامنشی برای شما تداعی می‌شود. وجود مجسمه‌های سربازهای هخامنشی، ستون‌های سنگی، تندیس حیوانات در کنار ظرافت معماری، حال‌وهوای خاصی را ایجاد کرده است. در مقابل، هتل ترنج کیش با اتاق‌هایی که کف شیشه‌ای دارد، بر‌روی آب دریا بنا شده و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر جزو کسانی هستید که از نشستن در بالکن اتاق و دیدن طلوع و غروب دریا لذت می‌برید، هتل ترنج کیش بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر واحدهای اقامتی

هتل ترنج کیش که آن را به‌عنوان اولین هتل دریایی خاورمیانه می‌شناسند، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است. زیرا امکان تجربه اقامتی خاص و متفاوت که به سبک هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی جزیره مالدیو نزدیک است، را فراهم می‌کند. اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل منحصربه‌فرد بر‌ روی آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد که می‌توانید حرکت انواع ماهیان را از کف شیشه‌ای اتاق خود ببینید. همچنین برخی از اتاق‌های هتل ترنج دارای بالکن رو به دریا هستند که منظره فوق‌العاده‌ای را در مقابل چشم مسافران ترسیم می‌کنند.

هتل داریوش کیش نیز دارای اتاق‌های و سوئیت‌های متنوعی است که می‌توانید با توجه‌به سلیقه و الویت‌های خود یکی از آنها را انتخاب کنید. این واحدهای اقامتی هم در فضای داخلی ساختمان و هم محوطه هتل قرار دارند و هر کدام امکانات خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به‌طور کلی اگر بخواهیم در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر واحدهای اقامتی آنها، به یک تفاوت اصلی اشاره کنیم، باید گفت که اتاق‌های هتل ترنج مشابه هم بوده و نهایتا از یک یا دو الگوی طراحی پیروی می‌کنند. این در حالی است که واحدهای اقامتی هتل داریوش تنوع بسیار زیادی داشته و نسبتا لوکس‌تر هستند.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر قیمت

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتورهایی که برای مسافران در انتخاب بین هتل داریوش و هتل ترنج کیش نقش دارد، قیمت اقامت در این هتل‌های لوکس و زیبا است. عوامل مختلفی مانند نوع اتاق، تعداد مسافران و امکاناتی که به شما ارائه می‌شود، بر قیمت هر شب اقامت در هر دو هتل نقش دارد. همچنین فصلی که به کیش سفر می‌کنید نیز بر قیمت اقامت تاثیر دارد، به‌عنوان مثال اگر در فصل‌های شلوغ و گردشگرپذیر مانند بهار به کیش سفر کنید، هزینه‌های مختلف شما مانند اجاره اتاق کمی افزایش می‌یابد.

به‌طور کلی هر دو هتل پنج ستاره داریوش و ترنج کیش، جزو هتل‌های معروف و گران‌قیمت این جزیره محسوب می‌شوند. در این میان هتل ترنج به‌دلیل برخی امکانات، خدمات و ویژگی‌های خاص، گران‌تر از هتل داریوش است. به‌عنوان مثال اقامت در اتاق 2 نفره هتل ترنج که منظره آن رو به غروب خورشید است از یک اتاق 4 نفره هتل داریوش که رو به دریا قرار دارد، بیشتر است.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر امکانات

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان با تکیه‌بر آن به مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش پرداخت، بررسی امکانات هر کدام از آنهاست. چراکه الویت برخی از مسافران در کنار اقامت در هتلی شیک و مجلل، برخورداری از امکانات رفاهی و تجهیزات لازم و ضروری در واحدهای اقامتی است. برای آشنایی با برخی امکانات مشترک یا متفاوت هتل داریوش و هتل ترنج کیش، به موارد زیر توجه کنید:

در تمام اتاق‌های هر دو هتل، امکانات اولیه مانند مبلمان، چایی‌ساز، وسایل بهداشتی، دمپایی و.. وجود دارد و از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند.
در هتل داریوش فقط در اولین روز اقامت، آب رایگان به مسافران داده می‌شود، در حالی که در هتل ترنج در هر روز اقامت شما، آب رایگان قابل ارائه است.
در اتاق‌های هر دو هتل، سرویس بهداشتی فرنگی وجود دارد. با این تفاوت که در هتل داریوش در قسمت لابی و راهرو طبقات می‌توانید از سرویس بهداشتی ایرانی استفاده کنید.
اینترنت نامحدود رایگان در اتاق‌های هر دو هتل وجود دارد.
در هتل ترنج امکان رزرو به‌صورت هافبرد وجود دارد اما این امکان در هتل داریوش وجود ندارد. رزرو به‌صورت هافبرد به این معنی است که صبحانه و یکی از وعده‌های ناهار یا شام، را می‌توانید رزرو کنید.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر رستوران

مطمئنا بعد از یک روز پرگشت‌وگذار و مفرح در جزیره کیش، دوست دارید که به هتل خود بروید و از صرف یک وعده غذایی لذیذ لذت ببرید. به همین دلیل وجود رستوران در هتل و ارائه غذاهای متنوع و باکیفیت از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب بین هتل داریوش و هتل ترنج است. بنابراین پیش از رزرو اتاق در یکی از این هتل‌ها، رستوران‌ها و منو غذایی آنها را بررسی کنید.

رستوران های هتل داریوش کیش

از آنجایی که با رزرو هتل داریوش کیش به‌دنبال اقامتی راحت و مجهز هستید و همچنین قیمت هتل داریوش کیش نیز نسبتا بالا است، بهتر است با رستوران‌ها و فضایی که برای صرف غذا در این هتل برای شما در نظر گرفته شده است نیز آشنا شوید. چندین کافی شاپ، رستوران و چایخانه در هتل داریوش کیش وجود دارد. یکی از مواردی که در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش باید به آن توجه داشته باشید این است که با رزرو هتل داریوش کیش، از شرایط هافبرد برخوردار نخواهید بود.

همچنین رستوران‌های هتل داریوش از سبک معماری کلی آن که پیش‌تر به آن اشاره شد، پیروی می‌کند، به این شکل شما در رستوران‌هایی شبیه به سبک معماری سنتی، از خوردن انواع غذاها لذت می‌برید. برخی از رستوران‌های این هتل عبارت است از:

رستوران آپادانا با 280 نفر ظرفیت
رستوران پاسارگاد با فضایی زیبا و دلباز 

رستوران های هتل ترنج کیش

رستوران‌هایی که در هتل ترنج کیش قرار دارد از نظر حال‌وهوا و موقعیت مکانی، تفاوت زیادی با رستوران‌های هتل داریوش دارند. به این شکل که با رزرو هتل ترنج کیش (https://www.eghamat24.com/KishHotels/ToranjHotel.html)، می‌توانید در رستوران‌هایی با چشم‌انداز دریا از خوردن غذا لذت ببرید. درست است که قیمت هتل ترنج کیش بالا است، اما تجربه‌های متفاوتی را با اقامت در محیط و فضایی خاص و منحصربه‌فرد در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از رستوران‌های هتل ترنج کیش عبارت است از:

رستوران تاج که به‌طور کلی روی آب قرار دارد.
رستوران خورشید که با کف شیشه‌ای و قرارگرفتن برروی آب، تجربه متفاوتی را از صرف غذاها، ارائه می‌دهد.
رستوران ساحلی گلف که برای صرف غذاهای ملل و استراحت شبانه مناسب است.

 

سخن پایانی

کیش و دیدن جاذبه‌های طبیعی و دیدنی آن، هر ساله گردشگران زیادی را راهی این جزیره زیبا می‌کند. برای اقامت در کیش، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد، اما اگر قصد دارید در یکی از هتل‌های پنج ستاره، مجلل و مجهز اقامت کنید، پیشنهاد ما هتل داریوش و هتل ترنج کیش است. مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش به شما در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه با توجه‌به الویت‌ها و سلیقه‌تان کمک می‌کند. برای مشاهده ویژگی‌ها و امکانات هتل داریوش و ترنج کیش و همچنین رزرو هرکدام از آنها می‌توانید به سایت اقامت 24 مراجعه کنید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428999

مهمترین اخبار ایران و جهان: