نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:21

تخریب ساختمان هلال احمر شهرضا با بیش از نیم قرن قدمت+عکس و فیلم

رئیس جمعیت هلال احمر شهرضا با اشاره به خشک شدن قناتی که از زیر ساختمان هلال احمر عبور می‌کرد، گفت: به تدریج سنگینی ساختمان باعث ایجاد شکست‌هایی در دیوارها و سقف دوم بنا شد و فرو نشست پیوسته در حال گسترش بود.

سید حسام سجادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا پیرامون تخریب ساختمان جمعیت هلال احمر این شهرستان اظهار داشت: ساختمان جمعیت هلال احمر شهرضا یکی از ساختمان‌های زیبا و اصولی بود که توسط مرحوم کریمپور در سال ۱۳۳۹ در شهرضا احداث شد.

 

وی افزود: این ساختمان قبل و بعد از انقلاب در تمام عرصه‌های کمک‌رسانی و در زمان جنگ یکی از ساختمان‌های مورد استفاده و تاثیرگذار در شهر بوده است.

سجادی گفت: سیستم هرزآب، استحکام و از همه مهم‌تر نقشه زیبا در کنار فضای سبز و محوطه بسیار زیبای آن یادگاری بزرگ از استاد کریمپور بوده است‌.

 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرضا با اشاره به عبور رشته قنات از زیر این ساختمان و خشک شدن آن در سال‌های نه چندان دور و واریز پشته چاه آب به دلیل خشکسالی بیان کرد: به تدریج سنگینی این ساختمان باعث ایجاد شکست‌هایی در دیوارها و سقف دوم بنا شد و در چهار، پنج سال گذشته نشست‌هایی را به وجود آورده بود که با وجود استفاده از ستون‌هایی در طبقه اول برای کمک به ماندگاری بنا اما فرونشست پیوسته در حال گسترش بود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته کارشناسان ساختمانی از مرکز و اصفهان پس از بازدید توصیه کردند که ساختمان سریعا تخلیه و تخریب شود و پس از پیگیری‌های بعمل آمده، فروردین امسال ساختمان تخلیه و کلیه مجوزهای مربوطه برای تخریب صادر شد.

 

 

سجادی خاطرنشان کرد: نگرانی و دلواپسی‌های شهروندان در تخریب بنا دغدغه‌ای بجا و شایسته است لیکن خطرات جانی ناشی از بی توجهی به این مسئله می‌توانست تبعات ناگواری همچون متروپل در پی داشته باشد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445111

مهمترین اخبار ایران و جهان: