نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 11:19

فرهنگ عفاف و حجاب برگرفته شده از مکتب عاشورا است

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: جامعه دینی ما باید بداند که فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک مسئله شرعی و سیاسی، منبعث شده از فرهنگ عاشورا و محرم است.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: عاشورا در کل تاریخ تکرار می‌شود و وظیفه ما این است که عبرت‌های عاشورا را در زندگی خود مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: سیاهپوش کردن جامعه در ماه محرم صرفاً برای کارهای شکلی و ظاهری نیست بلکه به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مکتب عاشورا و مکتب امام حسین (ع) باید در زندگی مردم کشور ما و شیعیان جهان نهادینه شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما در فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) سلطه را نمی‌پذیریم و اصل اول مکتب حسین (ع) آزادی و ایستادگی در برابرسلطه و ظلم است.

وی با بیان اینکه اصل دوم مکتب امام حسین (ع) و عاشورا اقامه عدل در دین است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی دیگر از اصول عاشورا است کما اینکه خود امام حسین (ع) نیز آرا اعلام می‌کنند و هدف قیام خود را اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) و حرکت مسلمانان و امر به معروف است.

محمدبیگی با بیان اینکه در این میان نقش عفاف و حجاب به عنوان محکمات دین بسیار مشخص است ادامه داد: جامعه دینی ما باید بداند که فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک مسئله شرعی و سیاسی، منبعث شده از فرهنگ عاشورا و محرم است.

وی اضافه کرد: امسال محرم ویژه ای داریم و باید برای احیای فرهنگ و عفاف و حجاب و فرهنگ احترام به قرآن کریم و مقدسات جامعه در این ماه تبلیغ کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محرم احیا آزادی و آزادگی به واقعی کلمه است و در این مکتب فرهئگ پوشالی آزادی غربی جایی ندارد.

وی در پایان یادآور شد: هرگونه بی احترامی به ساحت قران کریم با پاسخ دندان شکن روبرو خواهد شد و ما اصحاب محرم در مقابل این حرمت شکنی قیام کرده و اشد مجازات را برای عاملان این هتک حرمت خواستار هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404755

مهمترین اخبار ایران و جهان: