نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 16:13

افزایش ساخت مسکن در همدان به ۳۱ هزار و ۷۱۱ واحد

استاندار همدان با بیان اینکه ساخت مسکن در سطح استان به ۳۱ هزار و ۷۱۱ واحد افزایش یافت گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۱ واحد در شهرها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در روستاها قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر امروز و در‌ دهمین جلسه‌ شورای عالی تأمین مسکن اظهار کرد: زمین طرح نهضت ملی مسکن در ۲۸ شهر استان تأمین شده و در چهار شهر دیگر روند تأمین زمین در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تأمین زمین برای خانواده‌های واجد شرایط دارای سه فرزند در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک تکلیف است گفت: تحویل اراضی واجدین شرایط طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هفته دولت صورت می‌پذیرد. 

استاندار همدان با بیان اینکه ساخت مسکن در سطح استان به ۳۱ هزار و ۷۱۱ واحد افزایش یافت افزود: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۱۱ واحد در شهرها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در روستاها قرار دارد.

وی گفت: برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ۲۷۰۰ هکتار اراضی شناسایی شده و در حال توافق با مالکین آنها هستیم. 

قاسمی‌فرزاد افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر ناتمام در استان به صورت کامل تعیین تکلیف شدند و همدان اولین استان کشور است که این موضوع را حل کرده و در این زمینه دستگاه‌های نظارتی همراهی و حمایت خوبی داشتند.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در کشور هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی در سطح استان همدان به طور یکسان مبلغ ۴ میلیون تومان تعیین شده که این مصوبه در تمام شهرهای استان در حال اجراست.

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۵ هزار واحد مسکن طبق توافق با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام‌ حسن مجتبی(ع) در سطح استان برای محرومین احداث می‌شود افزود: تأمین زمین برای احداث مسکن محرومین به عهده دولت است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418499

مهمترین اخبار ایران و جهان: