نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 14:47

کان: نتانیاهو و زلنسکی دیدار خواهند داشت

تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار بعد از آغاز بحران اوکراین، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عبری شب گذشته، سه‌شنبه ۱۲سپتامبر اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» به نقل از مقامات آگاه درباره جزئیات این دیدار گزارش داد: این اولین دیداری است که در آن یک رهبر اسرائیلی با رئیس‌جمهور اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین دیدار می‌کند. 

این مقامات آگاه صهیونیست افزودند این دیدار در شرایطی انجام خواهد شد که اوکراین از کمک‌های اسرائیل احساس نارضایتی دارد. پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو دعوت‌های ارسالی زلنسکی به نتانیاهو در گذشته برای سفر به کی‌یف را نادیده گرفته است.

منابع آگاه تل‌آویو خاطرنشان کردند: اعلام این دیدار چند روز پس از تماس تلفنی نتانیاهو و زلنسکی انجام می‌شود که خبرش روز پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شد و اولین تماس بین آن‌ها پس از ۹ماه سردی روابط بود. 

این منابع خبری به کان توضیح داده‌اند که دو طرف درباره امکان دیدار در نیویورک صحبت کرده و سفر احتمالی نتانیاهو به کی‌یف را نیز مورد بحث قرار داده‌اند.

پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴» گزارش داده بود که در آن تماس تلفنی، نتانیاهو به زلنسکی درباره ادامه کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین از جمله پناهندگان به سرزمین‌های اشغالی، تداوم روند تقویت کمک‌ها و توسعه سیستم‌های دفاع مدنی اطمینان داده است.

هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و در ماه جاری برگزار خواهد شد. رسانه‌های عبری هفته گذشته اعلام کردند که نتانیاهو قرار نیست به کاخ‌سفید دعوت شود و احتمالاً در حاشیه نشست مجمع عمومی با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

کرملین ماه جولای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است در سپتامبر برگزار شود، شرکت کند؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ریاست هیأت روسیه را بر عهده خواهد داشت.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498555

مهمترین اخبار ایران و جهان: