نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 15:14

استان سمنان ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دارد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۱۳۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در استان سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری ظهر چهارشنبه در نشست ستاد پروژه مهر استان سمنان به میزبانی آموزش و پرورش سمنان درباره آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: ۱۳۳ هزار و ۸۵۸ نفر دانش‌آموز از مقطع پیش دبستانی تا پایه دوازدهم در استان سمنان تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در یک هزار و ۱۹۸ مدرسه و پیش دبستانی استان سمنان مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: ۱۱ هزار و ۲۰۰ فرهنگی در مدارس سراسر این استان کار آموزش به دانش‌آموزان را بر عهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۵۹۷ معلم جدید در مدارس استان جذب می‌شود، تاکید داشت: امیدواریم که با جذب این تعداد معلم بخشی از کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش سمنان حل شود.

وزیری بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در مهر امسال، کلاس درس خالی از معلم در استان سمنان نخواهیم داشت و استفاده از معلمان حق‌التدریس شاغل و بازنشسته راه حل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب پوشش تحصیلی در مدارس استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری است گفت: این آمار در مقطع ابتدایی در دوره اول و دوم ۹۹.۸ درصد است. ضمن اینکه ضریب پوشش تحصیلی در متوسطه دوره اول ۹۶.۶۷ و در متوسطه دوره دوم ۹۱.۵ درصد است که آمار مطلوبی محسوب می‌شود.

وزیری با اشاره به اینکه برای پروژه مهر امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به نهاد تعلیم و تربیت این استان با اولویت مدارس دولتی عادی اختصاص یافته است، از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در همه مدارس استان سمنان خبر داد و عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با شعار "مهر مهدوی، معلم تمدن ساز، مدرسه صالح و با رویکرد تقویت و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی عادی آغاز می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498499

مهمترین اخبار ایران و جهان: