نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 13:06

روزانه ۱۷۰۰ تصادف در شهر تهران روی می‌دهد

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حدود ۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت در پایتخت تردد می‌کنند و روزانه ۱۷۰۰ تصادف در شهر تهران روی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص مشخصات شهر تهران از بُعد تصادف، جمعیت و مساحت توضیح داد و بیان داشت: پارامترهای مختلفی بر ترافیک شهر تهران اثرگذار است. طول معابر شهر تهران ۹۳۵۵ کیلومتر است و مساحت تهران ۷۵۱ کیلومتر است.

وی ادامه داد: جمعیت ثابت و شناور تهران ۱۳ میلیون نفر و سفرهای روزانه حدود ۲۰ میلیون می‌باشد می‌باشد و روزانه ۱۷۰۰ خبر تصادف در شهر تهران داریم که به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام می‌شود و همکاران بنده بلافاصله در محل تصادف حضور پیدا می‌کنند.

سرهنگ مؤمنی افزود: حال حساب کنید این ۱۷۰۰ فقره تصادف چه تأثیری در ترافیک شهر تهران می‌گذارد و بارها اعلام کرده‌ایم که اگر تصادف خسارتی روی می‌دهد و مبلغ آن زیر ۳۰ میلیون تومان است رانندگان می‌توانند بدون دریافت کروکی به شرکت‌های بیمه مراجعه نمایند که خیلی از رانندگان رعایت می‌کنند ولی رانندگانی نیز هستند که رعایت نکرده و چند دقیقه‌ای برای بازدید وقت می‌گذارند و منتظر حضور پلیس می‌شوند همین چند دقیقه می‌تواند بر ترافیک شهر بیافزاید و ببینید چه ترافیکی ایجاد می‌کند.

وی اذعان داشت: ۴ میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد و با محاسبه خودروها در شهر تهران حدود ۹ میلیون وسیله نقلیه در شهر تهران تردد می‌کنند.

سرهنگ مؤمنی گفت: در شهر تهران حدود ۸۰۳ تقاطع هوشمند وجود دارد و ۱۹۰ تقاطع غیر همسطح و ۵۷۰۰ تقاطع در شهر تهران وجود دارد.

وی بیان داشت: طول معابر بزرگراهی شهر تهران حدود ۷۰۰ کیلومتر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469299

مهمترین اخبار ایران و جهان: