نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 15:19

خط مقدم جنگ امروز، مدرسه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: خط مقدم جنگ امروز، مدرسه است و هر کس تلاش کند مدرسه را قوی کند ایران را قوی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، رضامراد صحرایی امروز در اجتماع فرهنگیان شاهد علویان در مجتمع نفت محمودآباد، اظهار کرد: جنگ تمام نشده؛  بلکه کوچک شده و جنگ از مرزها رفته و به مغزها رسیده و در فضای مجازی و مدارس وجود دارد.

وی با بیان اینکه خط مقدم جنگ امروز، مدرسه است و هرکسی بخواهد ایران را قوی بدارد باید مدرسه را قوی بدارد، افزود: مدرسه، نقطه آغاز پیشرفت همگان و رهروی راه انسان، میراث شهدا جمهوری اسلامی، ولایت فقیه ، حجاب و عفاف، مهدویت، روشنایی بخشیدن و دفاع از مظلومان است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آینده ایران در مدرسه ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: هر مدرسه یک نهاد راهبردی برای کشور است و اگر مدرسه‌ها را قوی کنیم ۱۰ سال دیگر در آنجا جشن پیروزی خواهیم گرفت.

صحرایی با اعلام اینکه معلمان در مکتب اسلام نقطه‌ شروع سازندگی هستند، تصریح کرد: معلمان، بذر تحول را در قلب کودک می‌کارند که باید گرامی داشته شوند.

وی با اعلام اینکه مهر نبوی همچنان بر کشور طنینانداز است، اضافه کرد: این اجتماع قسمتی از یادگاران شهدا هستند که برای مکتب اصیل اسلام ناب محمدی جان خود را فدا کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مکتب حضرت رسول مکتب مهربانی، فتوت، جوانمردی و معلمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، راه شهادت راه شادمانی و سرافرازی است، یادآور شد: شهدا رفتند تا چراغ راه را به ما نشان دهند و امروز زنده نگه‌داشتن راه و روش شهدا کمتر از کار شهدا نیست.

صحرایی با اشاره به اینکه شهدای دیار علویان شهدای ویژه ای بودند و لشکر ۲۵ کربلا ستاره باقی لشکرها است، بیان کرد: نام مازندران در حرم حضرت زینب است و یک‌هزار و ۵۵۰ دانش‌آموز شهید و ۳۰۰ معلم شهید مازندران نشان دهنده این بوده شهادت مکتبی بوده که از مدرسه شروع شده است.

وی اعلام کرد: شهدا به‌ویژه شهدای معلم جبهه را مدرسه کردند و روزهایی به خط مقدم و روزهایی به پشت خط درس می‌رفتند و درواقع شهدا جنگیدن با دشمن را با درس‌ خواندن تکمیل کردند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه راه شهدا به معنای تحول بنیادین سند آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: شهدا چیزی جز تعلیم و تربیت اسلامی از ما نخواستند و روح این سند گرامیداشت منش و راه شهدا است.

صحرایی گفت: این حق کودکان ماست که در انتخاب معلم بیشترین دقت را کنیم تا این راه را بشناسند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در وزارت کشور در تبصره «د»و «و» سال ۱۴۰۱ بیشترین تبدیل وضعیت را داشتیم که ۵۰ درصد بوده و در نقل و انتقالات بیش از ۸۰۰ نفر را جا‌به‌جا کردیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529411

مهمترین اخبار ایران و جهان: