نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 15:49

رسیدگی به 25 هزار و 37 پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:در پنج ماه گذشته از سال جاری، 25 هزار و 37 پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رئیس کل دادگستری خوزستان به‌عنوان رئیس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان با حضور در شعبه و شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده‌های وقتی شعبه با مشارکت مستشار شعبه اول، به تعدادی از این پرونده‌ها رسیدگی کرد.

علی دهقانی در حاشیه این دیدر با بیان اینکه انتظار، توقع و خواسته بحق مردم این است که پرونده‌ای که وارد دستگاه قضائی می‌شود، در زمان مناسب و متعارف رسیدگی شود، گفت: در راستای تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر کاهش اطاله دادرسی و سرعت همراه با دقت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی، پذیرفته نیست که رسیدگی به دعاوی مردم بیش از حد متعارف زمان‌بر شود.

وی گفت: همه مدیران قضایی با برنامه‌ریزی و تعیین زمان به شکلی که در کار مدیریتی واگذار شده به آنان خللی ایجاد نشود، با حضور در شعب نسبت به رسیدگی و اتخاذ تصمیمات قضایی و انشای رأی اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر اینکه حل اساسی معضل اطاله دادرسی در گروی تلاش جهادی تمامی کارکنان عدلیه اعم از قضات و کارمندان اداری است، تصریح کرد: حضور مدیران و معاونین قضایی در شعب و رسیدگی به پرونده‌ها به‌عنوان قاضی رسیدگی‌کننده، علاوه بر تسریع در فرایند رسیدگی، رضایتمندی ارباب رجوع و کاهش اطاله دادرسی، از حجم کار قضایی در شعب نیز کم کرده و به بازدهی بیشتر نیروی انسانی در محیط کار می‌انجامد.

دهقانی سرعت، دقت در رسیدگی و رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را مهم‌ترین هدف برای مدیران برشمرد و تصریح کرد: در پنج ماه گذشته از سال جاری، 25 هزار و 37 پرونده قضایی در محاکم تجدید نظر استان رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485099

مهمترین اخبار ایران و جهان: