نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 13:22

اعتصاب گسترده در رام‌الله در پی شهادت یک جوان فلسطینی

بخش‌های خصوصی و دولتی در استان رام‌الله و البیره در کرانه باختری از صبح امروز در واکنش به شهادت »محمد جبریل رمانه» دست به اعتصاب فراگیر زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها مکان تجاری و کسبه استان‌ رام‌الله و البیره در مرکز خرانه باختری، امروز (شنبه) در اعتراض به شهادت «محمد جبریل رمانه» تعطیل کرده و دست به اعتصاب زدند.

به نوشته وبگاه شهاب نیوز، اعتصاب تمامی محله‌های تجاری و بخش‌ خصوصی و دولتی از جمله مدرسه‌ها و دانشگاهها را در بر گرفته و خیابان‌های استان رام‌الله و البیره با کمترین تردد و شلوغی همراه است.

این اقدام جمعی اهالی رام‌الله  که به دعوت جنبش فتح صورت گرفته، پس از آن است که نظامیان رژیم اشغالگر قدس، روز گذشته «محمد جبریل رمانه» جوان اهل شهر البیره را در منطقه «جبل الطویل» به شهادت رساندند.

 

 

محمد رمانه که به همراه دوستش سوار بر خودرو بودند، روز گذشته در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «بساگوت» هدف تیراندازی نظامیان اشغالگر قرار گرفتند که هر دوی آن‌ها زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند که محمد رمانه ساعاتی بعد به شهادت رسید و پیکر او همچنان در اسارت صهیونیست‌ها قرار دارد.

در این میان جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای گفت: شهید قهرمان ما در حالی به شهادت رسید که از آزادی مردم و مسجد مبارک الاقصی دفاع می‌کرد و با هر آنچه در توان داشت، قیام کرد تا اراده مردم را تقویت کند. عزم مقاومت ما بر گلوله‌ها و جنایات اشغالگر پیروز خواهد شد».

 

شرایط کرانه باختری از دو سال پیش به تدریج تغییر گسترده‌ای پیدا کرده و دهها روستا و اردوگاه فلسطینی‌ها به کانون مقاومت مسلحانه تبدیل شده است، در مقابل نیز اشغالگران تدابیر شدید امنیتی در این منطقه اتخاذ کرده‌اند، به خصوص این روزها که مصادف با اعیاد یهودیان است، در جای جای کرانه باختری می‌توان نظامیان صهیونیست را مشاهده کرد.

در این راستا رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه هفته گذشته کرانه باختری را به پادگان نظامی تبدیل کرد و با مسدود کردن جاده‌ها، مانع عبور و مرور فلسطینی‌ها شد. در غزه نیز تمامی گذرگاهها بسته شدند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520111

مهمترین اخبار ایران و جهان: