نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:56

محدودیتی برای واردات دام پرواری از مرزهای سیستان و بلوچستان وجود ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرایط مطلوبی برای واردات دام پرواری از مرزهای استان مهیاست و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هیچ مانعی در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی با حضور در نشست با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در حوزه واردات دام پرواری وجود ندارد و با توجه به شرایط ویژه‌ای که برای واردات دام ایجاد شده متقاضیان می‌توانند در حوزه واردات دام پرواری و مولد سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال میزان عرضه و تقاضای گوشت در بازار کشور تطابق ندارد بنابراین از اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به این عرصه و واردات دام پرواری بازار گوشت مورد نیاز کشور را به دست گیرند.

 وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان باید به هاب دام منطقه تبدیل شود، افزود: سیستان و بلوچستان می‌تواند علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز کشور عرصه‌ای برای واردات دام و سپس صادرات دام به کشورهای دیگر باشد که در این باره نیز رایزنی‌هایی با کشورهای هدف صورت گرفته و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر این تجار می توانند هم از طریق پاکستان و هم از طریق افغانستان شتر وارد کنند و استان می‌تواند عرصه‌ای برای پرورش شتر باشد.

 وی گفت: کشتارگاه‌های سطح استان باید به تجهیزات و فناوری‌های روز در حوزه فرآوری محصولات دامی و بسته‌بندی مجهز شوند تا بتوانند نقش تاثیرگذاری در حوزه تامین گوشت کشور داشته باشند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484455

مهمترین اخبار ایران و جهان: