نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:21

طرح ساخت پایانه جدید فرودگاه تبریز تسریع شود

تبریز-مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پایانه کنونی فرودگاه تبریز با ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تناسب چندانی با حجم زیاد مسافر این فرودگاه ندارد و ساخت پایانه جدید سریع‌تر عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین آذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایجاد جاده‌های دسترسی و کمک ناوبری، خرید تجهیزات مورد نیاز پایانه مسافربری مانند صندلی و چرخ دستی، محوطه سازی و احداث سرویس‌های بهداشتی از جمله پروژه‌های این فرودگاه است.

وی با اشاره به پروژه پایانه جدید تبریز، اظهار کرد: این پایانه به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در سه طبقه با پیش بینی اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریال از ۲۱ مرداد ماه امسال به مشاور واگذار شد و تلاش می‌شود عملیات عمرانی آن تا اسفند ماه آغاز شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پایانه جدید برای پاسخگویی به نیاز مراجعان و رفع کمبود فضای پایانه فرودگاه تبریز اجرا می‌شود، گفت: تلاش می‌شود این پروژه سه تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

آذری، ادامه داد: پایانه کنونی فرودگاه تبریز با ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تناسب چندانی با حجم زیاد مسافر این فرودگاه ندارد و باید طرح ساخت پایانه جدید سریع‌تر عملیاتی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483111

مهمترین اخبار ایران و جهان: