نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 00:06

لاوروف: نمی‌توان منافع روسیه در قفقاز جنوبی را نادیده گرفت

وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در این باره که آیا ارمنستان می‌تواند از مسکو فاصله بگیرد گفت که نمی‌توان منافع روسیه قفقاز جنوبی را نادیده گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور روسیه روز چهارشنبه گفت که نمی‌توان منافع روسیه در قفقاز جنوبی را نادیده گرفت.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ارمنستان می‌تواند از روسیه فاصله بگیرد، گفت: «به صورت تاریخی، جغرافیایی و ژئوپلتیکی، از دست دادن روسیه به معنای نادیده گرفتن کامل منافع آن در قفقاز جنوبی غیرممکن است».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: «اما چنین امیدهایی توسط برخی سران در ایروان پرورش داده شده و این موضوع را به طور مستقیم نیز مطرح کرده‌اند».

نخست وزیر ارمنستان اخیرا گفته بود که این کشور باید درباره اتحاد با کشورهایی که در کمک به امنیت این کشور شکست خوردند، تجدیدنظر کند.

 وزیر امور خارجه روسیه پیشتر نیز در سخنانی با هشدار به سران ارمنستان گفت که سرنوشت همپیمانان آمریکا را به یاد بیاورند.

در شرایطی که اعتراضات داخلی در ارمنستان علیه نیکول پاشینیان نخست‌وزیر این کشور باز هم خبرساز شده، او اخیرا بار دیگر علیه روسیه موضعگیری کرده است.

روزنامه «کی‌یف پست» گزارشی درباره نطق تلویزیونی روز یکشنبه  نیکول پاشینیان منتشر کرد و نوشت: «نخست‌وزیر ارمنستان سیگنال تغییر سیاست خارجی و دور شدن از روسیه را نشان می‌دهد».

به روایت این رسانه اوکراینی، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در این سخنرانی با زدن یک طعنه مبهم و تند علیه روسیه که متحد قدیمی ارمنستان است،  ساز و کارهای امنیتی خارجی کنونی کشورش را «ناکارآمد» خواند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518299

مهمترین اخبار ایران و جهان: